Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Dragan Rajšić: Mehanički pejzaži

Otvaranje izložbe Dragana Rajšića pod nazivom "Mehanički pejzaži” koja se otvara u četvrtak 4. jula u 19 časova. Prodajna galerija Beograd, Kosančićev venac

 



 


Koncepcija izložbe „Mehanički pejzaži“ zasniva se na istraživanju mašine kao objekta, ali i metafore civilizacijskog napretka  koja je izvršila ogroman uticaj na čovekovo okruženje. U svetlu sve ubrzanijeg tehnološkog napretka Dragan Rajšić istražuje međuzavisnost čoveka od mašine i obrnuto,  mašine od čoveka, dok  istovremeno postavlja pitanje odnosa prema prirodnim resursima i ukazuje na opasnost  njihove zloupotrebe. Postavka se sastoji od skulptura/objekata velikih formata postavljenih na pod i zid galerije i crteža.



Dragan Rajšić (Pula,1967) diplomirao je, a potom i doktorirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2016. Radi kao docent na Vajarskom odseku istog fakulteta. Od 2008. godine izlaže na samostalnim ( Galerija Doma omladine 2009; Galerija Zadužbine Ilije M. Kolarca 2010. Galerija Izlozi FLU 2017; Galerija X Vitamin 2018. i dr.) i  kolektivnim izložbama i simpozijumima u zemlji i inostranstvu (2017 - SCULPTURE NETWORK, Paviljon Cvijeta Zuzorić; 35. Internacionalni simpozijum skulpture Terra, Kikinda; Simpozijum skulpture Meander, Apatin; 2018 - Vajarska radionica Nacionalne umetničke akademije , Galerija Mestra, Sofija, Bugarska i dr.) Autor je više skulptura u javnom prostoru.









Rad Dragana Rajšića nalazi se na liniji koja seže od eksperimenata u skulpturi i umetničkih ostvarenja avangarde, pre svega inspirisanih konstruktivističkom teorijom i bavi se danas posebno aktuelnom problematikom odnosa čoveka i tehnologije. Naziv izložbe “Mehanički pejzaži”, može se dovesti u vezu sa estetikom radova ali i sa specifičnim za naše doba odnosom prema stvarnosti.  U stalnoj borbi sa nedostatkom vremena,  neophodnog za kontemplaciju i promišljanje, mnoge odluke     donosimo na osnovu  prefabrikovanih stavova, preuzimajući dominirajuće parametre datih okolnosti, često naprečac, takoreći  “mehanički”.



Savremeni pejzaž Dragan Rajšić definiše kroz tri ključna objekata–pojma: brzina, informacija, vreme. Skulpture u metalu koje su umetnikov svojevrsni trademark, definišu pomenute probleme i upućuju na sagledavanje njihove uzajamne povezanosti. Novina je prisustvo boje koju Rajšić koristi plastično, u cilju naglašavanja kvaliteta same forme.





         Ksenija Marinković, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)


 



 


Datum objavljivanja: 02.07.2019.