Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Đorđe Arnaut: Die Endlösung - Living In A Zoo

U petak 24. maja u 19 časova otvara se izložba Đorđa Arnauta pod nazivom, "Die Endlösung - Living In A Zoo (At The End Of The Road)" Prodajna galerija Beograd 24. maj – 10. jun 2019.

 



 


Đorđe Arnaut (Beograd, 1960) diplomirao je na Fakultetu primenjenih umetnosti i dizajna, odsek Skulptura u prostoru i arhitekturi 1991. Od 1990. učestvuje na velikom broju samostalnih i grupnih izložbi (Novi Sad, Beograd, Trebinje, Ferara, Palermo)  simpozijuma i radionica, dok se više njegovih dela nalazi stalno postavljeno u prostoru (Kikinda, Apatin, Zrenjanin, Melenci, Plav, Pale, Jahorina, Beograd). U periodu 2001 - 2011. realizovao je autorski projekat ,, Skulptura, Objekat ili Gde je Granica”. Dobitnik je više nagrada i priznanja od kojih izdvajamo  - IV Balaton salon – Vonyarcvashegi, Hungary 2104, Prolećni salon, Zemun 2006, Zlatno dleto ULUS-a 2005, Godišnja nagarada i plaketa  ULUS-a za 1995, 2000 i 2003. Predaje na Akademiji likovnih umetnosti u Trebinju od 2015.









Izložbom  „Konačno rešenje – živeti u zverinjaku (Na kraju puta)“ Đorđe Arnaut  zaokružuje dosadašnja istraživanja u mediju digitalne grafike započeta  2011,  koncipirana kao  britka kritika društvene realnosti poslednjih godina i decenija, sa posebnim  osvrtom na efekte koju je  ona imala na umetnost i savremenu kulturu u najširem smislu. Različitim postupcima montaže i kolažiranja, Arnaut kreira hibridne strukture - autoportrete zatečene u situacijama bunta,  manifestacija radikalnih supkulturnih aktivnosti  ili  unutar  prizora sa društvenih margina. Originalne i preuzete fotografije kontekstualizovane su  u svetlu odnosa prema recidivima nasleđa popularne kulture s kraja prošlog veka, ali i odnosa prema kulturnoj politici i savremenim umetničkim praksama. 



(...) U ovim radovima Arnaut ironizuje podrazumevano izvojevanu slobodu umetničkog iskaza i delovanja neaktivnim, ravnodušnim prisustvom na fotografijama snimljenim u dokolici, neobavezujućim pozama, u poziciji uljeza ili neželjenog posmatrača burnih događaja, provokativnih ili  opskurnih prizora. Kolizija uznermirujućih scena i prividne neinvolviranosti umetnika  proizvodi unutrašnju napetost i ,,uvlači” drugog kao arbitra novouspostavljenog poretka. Istovremeno, posmatrač prelazi granicu otklona, trenutnog utočišta umetnika  i čini ga delom čitavog sveta izvan.



Sanja Todosijević, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)     


    



 


Datum objavljivanja: 21.05.2019.