Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Crteži Svetlane Jevtić

Izložba crteža Svetlane Jevtić biće otvorena u ponedeljak 27. marta u 19 časova u Malom likovnom salonu. Izložba se može pogledati do 7. aprila.

 





Akordi valerskih odnosa njenih kompozicija imaju izražajno bogatstvo potpunog kolorističkog spektra. Za nju je crtež samostalno i samodovoljno polje, na kojem se može izneti ne samo stav umetnika već je on u celosti odraz najosetljivijih emotivnih stanja i raspoloženja.



Danas, kada je vizuelnim umetnostima u kontekstu likovnih umetnosti teško, kada su mnogi likovni umetnici zbunjeni širinom polja i sloboda u kojima su se (neki ne svojom voljom) iznenada zatekli, kada se na prostoru terminoloških rasprava osećamo kao da smo u, suštinski i egzistencijalno, važnom sporu – obraćanje crtežu, koji je ona prvobitna i osnovna supstanca svake vizuelne ekspresije, deluje okrepljujuće. Bilo da je prisutan u formi skice ili gotovog i samostalnog rada, crtež uvek čuva svežinu zamisli, ideje i najkraćeg puta ka izvornoj emociji sa kojom umetnik ulazi u stvaralačku avanturu, a veština u njegovom izvođenju pokazatelj je onog prirodnog i prirođenog dara i autentičnog umetnikovog rukopisa.

Postoje i stvaraju umetnici koji, čak i kada se u svom stvaralačkom procesu upuštaju u najrazličitije medije, ostaju odani pre svega ekspresiji crteža i njenim minimalnim, a delikatnim elementima i vrednostima. Jedna takva umetnica je i Svetlana Jevtić. Akademiju lepih umetnosti je završila u Parizu, u klasi profesora Vladimira Veličkovića. Ono što, bar na prvi pogled, duguje školi i profesoru jeste posvećenost crtežu kao samostalnoj disciplini i ovladavanje velikom veštinom i zavidnim zanatskim umećem. A možda se posvećenost i ljubav ne mogu pripisati bilo čijem uticaju. Ta se bliskost prepoznaje u samoći, tokom stvaranja.

Svetlana Jevtić je slikarka crteža. Često je boja, kao sredstvo izraza u likovnoj umetnosti, pripisivana odrazu emocionalnog sloja ličnosti umetnika, dok je crtež tretiran kao racionalna komponenta što učvršćuje arhitekturu slike, vezujući se tako za misaoni tok stvaraoca. U njenim radovima ova stereotipija ne opstaje. Akordi valerskih odnosa njenih kompozicija imaju izražajno bogatstvo potpunog kolorističkog spektra. Za nju je crtež samostalno i samodovoljno polje, na kojem se može izneti ne samo stav umetnika, već je on u celosti odraz najosetljivijih emotivnih stanja i raspoloženja.



 LJubiša Simović, istoričar umetnosti



 



 

Svetlana Jevtić (Kraljevo, 1970), diplomirala je na akademiji École nationale supérieure des beaux-arts u Parizu (1998) u klasi profesora Vladimira Veličkovića, gde provodi još godinu dana na postdiplomskim studijama (1999–2000). Diplomirala i na Višoj školi likovnih i primenjenih umetnosti na smeru za grafički dizajn u Beogradu (1991). Članica je ULUS-a (od 2002).


 



Datum objavljivanja: 27.03.2023.