Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Crteži i slike Milana Antića i Jasne Damnjanović

U petak, 15. jula u 20 sati u Galeriji FLU, otvara se izložba slika i crteža autora, Jasne Damnjanović i Milana Antića. Izložba traje do 28. jula, 2011. godine.


 


Radovi na papiru beogradske umetnice Jasne Damnjanović ukazuju na simboličko-alegorijski i figuralno-ekspresionistički pristup čitanju i beleženju mitskih, religioznih, ideoloških, političkih, feminističkih, etičkih, i/ili svakako dramatičnih, privatnih/intimnih percepcija (savremenog) društveno-simboličkog registra. Ovi crteži, izvedeni blisko nadrealističkim prikazima, se pojavljuju kao "povratak" potisnutih percepcija u vidu označitelja/metafora traumatskih mesta u optičkom nesvesnom. Oni demonstriraju potrebu umetničkog ustrajavanja na avangardnom konceptu (psihotičkog) odbijanja, koje u terminima teorijske psihoanalize biva usmrćeno uspostavljanjem unarnog subjekta i kastrirano transferom – uspostavljanjem korespondencije između analitičara i analizanda. U Jasninim vizuelnim prikazima nailazimo na "kastrirane figure", zazorna tela i impersonalne likove, koji subvertiraju i dekonstruišu, zvanične, opšte-prihvaćene (patrijarhalne, heteronormativne, populističke, itd.) modele ponašanja (modele seksualnog i/ili porodičnog i/ili medijskog nasilja, stereotipe porodičnog habitusa itd.) i različitih vidova konstituisanja subjektnosti, ideologije i politike u savremenom domaćem i globalnom kulturalno-političkom diskursu.


Vizuelnu umetnost beogradskog umetnika Milana Antića čine slike i crteži izvedeni mahom u akvarel i kombinovanoj tehnici. Korpus njegovih radova obuhvata tri celine: Handmade, 2) Bodies i 3)  radovi koji su produkt transponovanja medijskih slika. Milan Antić je započeo svoj umetničko-istraživački rad sa fikcionalnim, figuralno-ekspresionističkim prikazima koji upućuju na specifično interesovanje umetnika za pitanje vizuelizacije organskih telesnosti i tela. U pitanju su prikazi koji se ukazuju kao paradoksalni pokušaj vizuelizacije ne-celovitog, heterogenog  tela. Prema Antićevim radovima, telo se pojavljuje kao fragmentarna slika/imago, suprotno konceptu vizuelne celovitosti geštalt slike.


FLUizmi/Letnji program Galerije FLU ostvaren je sredstvima Ministarsva kulture Srbije i prateći je program BELEFa.


 



Datum objavljivanja: 13.07.2011.