Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Centar za grafiku

Izložba April Volmer u galeriji Centra za grafiku od 8. do 22. maja, aprezentacija tehnike održaće se u petak 9. maja u 11h.

 


April Volmer (April Vollmer) je magistrirala na odseku za grafiku Hunter koledza 1983. godine, potom osniva svoj graficki studio nadonjoj istocnoj strani Menhetna. U svom radu kombinuje savremene itradicionalne tehnike. Kompjuterski obradjuje i uklapa elemente fotografije u kompleksne sablone koji cesto imaju oblik mandala.

Prenesene sablone na drvene matrice reze i stampa u bojama. Umetnica stampa drvoreze rucno, tradicionalnim japanskim stamparskim alatom barenom. Na matrice nanosi vodene boje Japanskim stamparskim cetkama,a zatim otiskuje na kozo rucno pravljeni vlaknasti papir. Poducava ovu tehniku od 1995. godine.



April Volmer je bila u Japanu u jesen 2004. godine gde je ucestvovala u Nasagawa Art Park programu za drvorez. Drzi mnogobrojne radionice (Japan Society, the Lower East Side Printshop, Pyramid Atlantic, the

Women's studio Workshop, Dieu Donne Papermill itd). od 1995. godine. Svake godine izlaze svoj rad i predstavlja japanski drvorez na festivalu Botanic Garden's Cherry Blossom u Bruklinu. Drzala je predavanja na mnogobrojnim umetnickim skolama, ukljucujuci Hunter College, SUNY New Paltz, School of Visual Arts i Union College. Njeni

radovi su objavljivani u raznim casopisima, kao sto su Science,Printing Today i Contemporary Impressions. Njene grafike su izlozene u mnogobrojnim muzejima i galerijama u Sjedinjenim Drzavama i inostranstvu, npr. Phillips Museum of Art, Sillicon Gallery, AIR Gallery, Islip Art Museum, Henry Street Settlement itd.. Njeni radovi su deo stalne postavke njujorske galerije Cheryl McGinnis

Moku hanga je tradicionalna tehnika pravljenja otisaka na drvenoj ploci u Japanu. Moku znaci drvo, a hanga se moze prevesti kao grafika. Drvorez je stigao u Japan preko Kine sa budizmom jos u VI veku. U pocetku je koriscen za otiskivanje kopija budistickih sutra. Za vreme Edo perioda ( 1603 1868 ), osnovni crno-beli proces otiskivanja je evolvirao u oplemenjenu visebojnu tehniku otiskivanjakojom su se dobijali klasicni ukiyo otisci. Ovi «otisci plutajuceg

sveta» su vrhunac moku hanga tehnike, u smislu slozenosti i majstorskog umeca. Evolucija stamparske tehnike drvoreza odrazava razvoj Japana, od ruralnog, agrarnog drustva do urbane, merkantilne kulture velike sofisticiranosti.



Postoje tri kljucne razlike izmedju japanskih drvenih ploca za drvorez i onih sa Zapada. Za otiskivanje na japanskoj drvenoj ploci koristi se sumi boja i boja vodene osnove, a ne uljana boja. Drugo, otisak se radi rucno japanskim stamparskim alatom koji se zove baren, a ne presom. Trece, otisak se radi u kento sistemu unosa, koji se urezuje direktno u plocu, sto obezbedjuje precizan prenos za vise ploca. Osim razlikama u nacinu pravljenja otisaka, otporan rucno pravljeni japanski washi papir daje poseban karakter ovoj tehnici.

Ukiyo printove iz sedamnaestog i osamnaestog veka su radili posveceni majstori, a umetnici su samo izradjivali crtez. Izdavac je koordinirao rad umetnika, drvoresca i stampara, vodeci racuna o tome koje bi se slike dobro prodavale na trzistu. Danas mnogi savremeni umetnici sami obradjuju svoje ploce i stampaju otiske, ali se i daljestara tehnika ogleda u upotrebi tradicionalnih, prirodnih materijala.


 


Datum objavljivanja: 05.05.2008.