Predstavljanje vizuelnog materijala sa postavke i otvaranja izlotbe Prigušena egzistencija_The Subdued Existence u Nacionalnom muzeju likovnih umetnosti Tajvana u Tajcungu (R Kina), promocija kataloga, sreda: 18.jun 2014. u 13h, Kino sala MSUV i Atrijum MSUV, video i slajd projekcija izložbe.
Kustoskinje izložbe: Sanja Kojić Mladenov i Svetlana Mladenov
Umetnici: Igor Antić, Breda Beban, Goran Despotovski, diStruktura, Dragan Ilić, Jelena Jureša, Stevan Kojić, MP_art, Muzej detinjstva, Andrea Palašti,Vesna Perunović, Nataša Teofilovic, Zoran Todorović, Miloš Tomić i Selman Trtovac
Nakon uspešnog predstavljanja u MSUV izložbom CARGO EAST_Zurenje u slobodu: izložba savremene umetnosti Tajvana, na kojoj je učestvovalo petnaest umetnika i umetnica iz Tajvana, publici Nacinalnog muzeja likovnih umetnosti Tajvana u Tajcungu predstavljena je izložba PRIGUŠENA EGZISTENCIJA: savremena umetnička scena Srbije, projektat podrtan od strane Pokrajinskog sekreterijata za kulturu i javno informisanje, Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije i Ministarstva kulture Kine (Tajvan).
Izabrani autori savremenim medijskim jezikom istratuju različite kontekste svog društvenog okrutenja, naročito teme u vezi sa ličnim odnosom ka društveno-političkoj tranziciji, migraciji, egzilu, globalizaciji, problemima identiteta i odnosa prema savremenoj ekonomiji, kapitalu i tehnologiji. Izložba obuhvata 24 rada nastalih u različitim medijima (video, instalacije, fotografije, slike, i animacije), a tema izlotbe “Prigušena egzistencija”, kako je naveo HuangTsai-Lang, direktor Nacionalnog muzeja likovnih umetnosti Tajvana, blisko je povezana sa istorijom Srbije, njenom politikom i društvom: “Ova dela ne samo da obraćaju izuzetnu pažnju na kreativnu formu, medij i temu, već prikazuju i uticaj globalnog na diskurse i razmišljanja u lokalnoj kulturi, predstavljajući trendove i raznolike dimenzije savremene umetnosti Srbije od 1990. godine do danas.”
“Stanje savremene umetničke scene Srbije proteto je dubokom krizom svih segmenata,od institucionalne, političke, ekonomske do socijalne, kulturne etičke i vrednosne. U takvom stanju gotovo konstantno prisutne nevidljivosti i drtavne marginalizacije, umetnička scena Srbije prigušeno egzistira razvijajući modele kritike, pretivljavanja, alternativnog saodrtavanja i samosnalatenja. njena pritajenost je zato dvostruka, zavisna od odnosa ka dominatnom
kulturnom modelu lokalne sredine i zavisna od podrške na internacionalnoj umetničkoj sceni (iako pripada evropskoj, geografski i prirodno). Izlazak van granica predstavlja izazov mnogim umetnicima i kustosima, koji samoinicijativno uspostavljaju saradnju i komunikaciju sa umetničkim scenama Evrope i sveta, istovremeno proširujuci svoje polje istrativanja, metode i jezik umetničkog dela kroz međusobne relacije.”_Sanja Kojić Mladenov (izvod iz teksta kataloga Cargo East_Prigušena egzistencija: savremena srpska umetnička scena, Novi Sad, MSUV, 2014. Beograd: Službeni glasnik)
“Umetnike danas ne povezuje neki zajednički stil, tematika ili ikonografija, oni dele nešto mnogo značajnije: zajednički teorijski i praktični vidokrug u kome deluju, a to je sfera međuljudskih odnosa. Zato su komunikacija, dijalog i saradnja domaće likovne scene sa internacionalnom ključni ne samo za afirmaciju savremene umetničke prakse, već i za ispoljavanje onih elemenata umetničkog rada koji bi svojim životom u zatvorenoj, lokalnoj sredini ostao nevidljiv.”_Svetlana Mladenov (izvod iz teksta kataloga Cargo East_Prigušena egzistencija: savremena srpska umetnička scena, Novi Sad, MSUV, 2014. Beograd: Službeni glasnik)
“Zašto je egzistencija prigušena? Zbog tuge i ratova u istoriji? Društvenih potresa? Političkih i ekonomskih tranzicija? Uticaju globalnog okrutenja? Ili sumnji o licnom subjektivnom identitetu?
Umetnička praksa istratuje i razmišlja o neopipljivoj prigušenosti, koja se, pošto je umetnici konkretizuju,istovremeno oslobađa u tom procesu…
Prigušena egzistencija: savremena umetnost Srbije fokusira se na najnovije umetničke pojave u Srbiji, predstavljajući različite aspekte savremene umetnosti od 1990. godine do danas. Istovremeno, ona takođe prikazuje kako, u savremenom svetu, sa čestim međunarodnim razmenama i većim slobodama, umetnici Srbije kombinuju lokalnu kulturu i međunarodne trendove u rešavanju lokalnih problema, razmišljajuci o sebi, svojoj okolini, i vode diskusije o svom okrutenju, društvu i istoriji na delikatan i detaljan način.”_Cen Jan-Huei (izvod iz teksta kataloga Cargo East_Prigušena egzistencija: savremena srpska umetnicka scena, Novi Sad, MSUV, 2014. Beograd: Službeni glasnik)