Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Cargo East II

Predstavljanje vizuelnog materijala sa postavke i otvaranja izlotbe Prigušena egzistencija_The Subdued Existence u Nacionalnom muzeju likovnih umetnosti Tajvana u Tajcungu (R Kina), promocija kataloga, sreda: 18.jun 2014. u 13h, Kino sala MSUV i Atrijum MSUV, video i slajd projekcija izložbe.

 



 


Kustoskinje izložbe: Sanja Kojić Mladenov i Svetlana Mladenov



Umetnici: Igor Antić, Breda Beban, Goran Despotovski, diStruktura, Dragan Ilić, Jelena  Jureša, Stevan Kojić, MP_art, Muzej detinjstva, Andrea Palašti,Vesna Perunović, Nataša  Teofilovic, Zoran Todorović, Miloš Tomić i Selman Trtovac



Nakon uspešnog predstavljanja u MSUV izložbom CARGO EAST_Zurenje u slobodu: izložba  savremene umetnosti Tajvana, na kojoj je učestvovalo petnaest umetnika i umetnica iz Tajvana,  publici Nacinalnog muzeja likovnih umetnosti Tajvana u Tajcungu predstavljena je izložba  PRIGUŠENA EGZISTENCIJA: savremena umetnička scena Srbije, projektat podrtan od  strane Pokrajinskog sekreterijata za kulturu i javno informisanje, Ministarstva kulture i  informisanja Republike Srbije i Ministarstva kulture Kine (Tajvan).



Izabrani autori savremenim medijskim jezikom istratuju različite kontekste svog društvenog  okrutenja, naročito teme u vezi sa ličnim odnosom ka društveno-političkoj tranziciji, migraciji,  egzilu, globalizaciji, problemima identiteta i odnosa prema savremenoj ekonomiji, kapitalu i  tehnologiji. Izložba obuhvata 24 rada nastalih u različitim medijima (video, instalacije, fotografije,  slike, i animacije), a tema izlotbe “Prigušena egzistencija”, kako je naveo HuangTsai-Lang,  direktor Nacionalnog muzeja likovnih umetnosti Tajvana, blisko je povezana sa istorijom Srbije,  njenom politikom i društvom: “Ova dela ne samo da obraćaju izuzetnu pažnju na kreativnu  formu, medij i temu, već prikazuju i uticaj globalnog na diskurse i razmišljanja u lokalnoj kulturi,  predstavljajući trendove i raznolike dimenzije savremene umetnosti Srbije od 1990. godine do  danas.”



“Stanje savremene umetničke scene Srbije proteto je dubokom krizom svih segmenata,od  institucionalne, političke, ekonomske do socijalne, kulturne etičke i vrednosne. U takvom stanju  gotovo konstantno prisutne nevidljivosti i drtavne marginalizacije, umetnička scena Srbije  prigušeno egzistira razvijajući modele kritike, pretivljavanja, alternativnog saodrtavanja i  samosnalatenja. njena pritajenost je zato dvostruka, zavisna od odnosa ka dominatnom

kulturnom modelu lokalne sredine i zavisna od podrške na internacionalnoj umetničkoj sceni  (iako pripada evropskoj, geografski i prirodno). Izlazak van granica predstavlja izazov mnogim  umetnicima i kustosima, koji samoinicijativno uspostavljaju saradnju i komunikaciju sa  umetničkim scenama Evrope i sveta, istovremeno proširujuci svoje polje istrativanja, metode i  jezik umetničkog dela kroz međusobne relacije.”_Sanja Kojić Mladenov (izvod iz teksta kataloga  Cargo East_Prigušena egzistencija: savremena srpska umetnička scena, Novi Sad, MSUV,  2014. Beograd: Službeni glasnik)



“Umetnike danas ne povezuje neki zajednički stil, tematika ili ikonografija, oni dele nešto mnogo  značajnije: zajednički teorijski i praktični vidokrug u kome deluju, a to je sfera međuljudskih odnosa. Zato su komunikacija, dijalog i saradnja domaće likovne scene sa internacionalnom  ključni ne samo za afirmaciju savremene umetničke prakse, već i za ispoljavanje onih  elemenata umetničkog rada koji bi svojim životom u zatvorenoj, lokalnoj sredini ostao  nevidljiv.”_Svetlana Mladenov (izvod iz teksta kataloga Cargo East_Prigušena egzistencija:  savremena srpska umetnička scena, Novi Sad, MSUV, 2014. Beograd: Službeni glasnik)



“Zašto je egzistencija prigušena? Zbog tuge i ratova u istoriji? Društvenih potresa? Političkih i  ekonomskih tranzicija? Uticaju globalnog okrutenja? Ili sumnji o licnom subjektivnom identitetu?



Umetnička praksa istratuje i razmišlja o neopipljivoj prigušenosti, koja se, pošto je umetnici  konkretizuju,istovremeno oslobađa u tom procesu…



Prigušena egzistencija: savremena umetnost Srbije fokusira se na najnovije umetničke pojave u  Srbiji, predstavljajući različite aspekte savremene umetnosti od 1990. godine do danas.  Istovremeno, ona takođe prikazuje kako, u savremenom svetu, sa čestim međunarodnim  razmenama i većim slobodama, umetnici Srbije kombinuju lokalnu kulturu i međunarodne  trendove u rešavanju lokalnih problema, razmišljajuci o sebi, svojoj okolini, i vode diskusije o  svom okrutenju, društvu i istoriji na delikatan i detaljan način.”_Cen Jan-Huei (izvod iz teksta  kataloga Cargo East_Prigušena egzistencija: savremena srpska umetnicka scena, Novi Sad,  MSUV, 2014. Beograd: Službeni glasnik)


 



Datum objavljivanja: 18.06.2014.