Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Brankica Žilović Šoven: Materijalna sećanja

U četvrtak 6. jula 2017. u 19 časovau Prodajnoj galeriji Beograd otvara se izložba radova autorke Brankice Žilović Šoven, pod nazivom, "Materijalna Sećanja". Izložba traje do 24. jula, 2017. godine.

 


Brankica Žilović  Chauvain (1974.) je sasvim posebna pojava na francuskoj i evropskoj likovnoj sceni, koja će od 2004. godine do danas, stvoriti jedan od najautentičnijih opusa u celosti baziranom na tradiciji eksploatacije ženskih rukotvorina i narodnog veza podneblja iz kojeg dolazi, Srbije i Balkana, i njegovom re-integrisanju u savremeni slikarski i objektalni jezik. Ova francuska i srpska vizuelna umetnica i pedagog koji živi u Parizu, svoje radove realizuje u domenu umetnosti savremenog veza, instalacije, multimedija, slikarstva i crteža. Izlagala je na brojnim domaćim i inostranim izložbama. Poslednjih petnaest godina radila je na razvoju nekoliko projekata sa galerijama u Francuskoj, Nemačkoj, Sjedinjenim Američkim Državama i Srbiji, sa muzejima i francuskim centrima za savremenu umetnost. Diplomirala je na dve umetničke akademije: Fakultetu likovnih umetnosti (FLU), Univerziteta u Beogradu i École Nationale Supérieur des Beaux-Arts (DNSAP), Univerziteta u Parizu.





Nakon analognih rekonstrukcija rukopisa tradicionalnog porekla i novog pisma o sudbini savremenog čoveka, ispričanih kroz radove Trejsi Emin, Gade Amer ili Vesne Perunović – i Brankica Žilović Šoven nas svojim testamentarnim "končanim zapisima" uvodi u još jedno polje biografske naracije i red umetnika prestižne internacionalne reputacije.

Ciklusi pod nazivom Pangea, Ljuska planisfere, Prikazanja Totem, Polja crno-bele memorije i Varijacije svetova, objedinjeni pod jedinstvenim nazivom izložbe Materijalna sećanja u Prodajnoj galeriji „Beograd“, predstavljaju zidne instalacije sačinjene od različitih kategorija boda i končanih zapisa velikog formata. Svaka od ovih instalacija je prema gledaocu kreirala jedinstveni površinski zapis u ritmu končanih prepleta, paranja i nivelizacije boda, koji u konačnoj realizaciji asociraju na uveličane snimke neuroloških dijagrama ili na vrstu personalizovane mape sveta. Ekstenzija novostvorenih elastičnih tela u prostoru, mapirala je čitave mreže destabilizujuće prostorne (političke) gravitacije, krhke sinapse istorijskog sećanja i pozitivnih društvenih rituala, kao i naličija njihovih "brutalnih realnosti, iščašenja, nelogičnosti, apsurda i vrhunskih fragilnosti." (cit.umet.). O radu Brankice Žilović Šoven kritika je zabeležila: "Plan ovog dela funkcioniše kao membrana koja razdvaja realnost kroz koju prolazimo, od one koja prolazi kroz nas, da bi jedna lična geografija bila pretpostavljena onoj političkoj, i koja jednovremeno svedoči o fragilnosti njene ekstenzije izvan poznatih aspekata vidljivog" (Julian Verhaeghe).


(iz predgovora kataloga: Jelena Krivokapić, istoričar umetnosti)


 


Datum objavljivanja: 04.07.2017.