Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Branimir Karanović / Reciklaža dva kvadrata

U Prodajnoj galeriji Beograd na Kosančićevom vencu, do 4. jula može se pogledati izložba radova autora Branimira Karanovića, pod nazivom, "Reciklaža dva kvadrata".


 


Branimir Karanović (1950) diplomirao je na Fakultetu primenjenih umetnosti, a potom i magistrirao na grafičkom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu. Kao profesor fotografije, predaje na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Autorov fotografsko- grafički opus još od početka sedamdesetih godina zasnovan je na konsekventnom ispitivanju i tumačenju aktuelnih, često i marginalizovanih pojava savremenosti kroz uporednu eksploataciju dokumentarističke fotografije i eksperimenata u oblasti grafičkih disciplina. Najnoviji ciklus radova Reciklaža dva kvadrata čine digitalne grafike tematski vezane za slike urbanog života u kojima istražuje mogućnosti kombinovanja i interpretacije fotografije namenjene štampi sa kolažom i trodimenzionalnim aplikacijama.







"Grafički listovi iz ciklusa pod jedinstvenim i nepretencioznim nazivom Dva kvadrata, govore nam o eksperimentalnim subjektima novog urbanog okruženja – životu odbačenih industrijskih objekata različite namene, sa jedne, i umetniku kao kolekcionaru relikvija anonimnog gesta kolektivno nesvesnog, sa druge strane. Istraživanje autora odnosi se na svojevrsnu indeksaciju sveta konzumerizma i besmislenih gestova njene potrošačke groznice kroz priču o ovim predmetima. Zatečeni u naizgled nemuštoj retorici svog efemernog i inertnog zemaljskog statusa, ovi predmeti su fotografski „elokventno“ kadrirani, brižljivo likovno repertorisani u okviru parova identičnih kvadrata grafičkog lista i postavljeni u jedinstveni linearni niz. Skupine predmeta skiciraće u nastavku dijaloške forme o čudesno udvojenim i naizgled nespojivim svojstvima samih predmeta i njihovih hipotetičkih funkcija. Novostvoreni ludički dijalozi predočeni su kroz simultanost konvencionalnih fotografskih i grafičkih dispariteta – realno-fikcija, dokumentarno-likovni purizam, ali i kroz asocijativne, generičke ili funkcionalne disparitete svakog pojedinačno predstavljenog predmeta u odnosu na onaj drugi. Udvajanje metrika njihovih nekomplementarnih funkcija, sinhronizovanje tragova iščezlih akcija ili očitavanje haotičnog „predmetnog sećanja“ funkcionišu kao otvoreni dijagnostički dijagrami nespojivih stanja svesti jednog vremena i njenog shizofrenog društva ili hipotetičke (kreativne ?) strukture mišljenja novog eksperimentalnog subjekta."



Jelena Krivokapić, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)


Portfolio Prodajna galerija Beograd


 


 



Datum objavljivanja: 17.06.2011.