Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

Aprilski susreti u SKC -u

Prvi Aprilski susreti su se održali 1971. kao Festival proširenih medija da bi tokom više od trideset godina održavali svake godine. Neki od umetnika koji su nastupali na Aprilskim susretima su: Marina Abramović, Đina Pane, Ana Mendieta, Džozf Bojs, Bil Vajola, Džozef Košut, Frako B...

 


Festival na kojem su nastupali svetski priznati umetnici poslužio je kao osnova za sve današnje umetnike koji se bave proširenim medijima ili, kako  se to još može reći, novim medijima kao što su: performans, video umetnost, instalacija, digitalna umetnost, mail art...


Neki od umetnika koji su nastupali na Aprilskim susretima su: Marina Abramović, Đina Pane, Ana Mendieta, Džozf Bojs, Bil Vajola, Džozef Košut, Frako B... Neizostavljiva je prva krucijalna grupa naših umetnika koji su tih sedamdesetih bili prvi u formiranju onoga što će današnje generacije na ovaj ili onaj način slediti: Marina Abramović, Raša Todosijević, Era Milivojević, Neša Paripović, Zoran Popović, Gera Urkom kao i mnogi drugi.


Gotovo enciklopedijskog značaja je i čuvena rečenica Brace Dimitrijevića (rad koji je bio postavljen ispred SKC-a kao ploča): „Ovo može biti mesto od istorijskog značaja” jer je SKC zaista postao i ostao „Mesto od istorijskog značaja”.


 Sreda 1. april


19:00 svečani ulaz

Svečano otvaranje Aprilskih susreta AS09


19.00 Galerija Cirkus

izložba fotografija

Autori: Nataša Prljević, Anđela Stevanović, Marjan Andrejević, Bojana Romić,

Goran Čakmazović, Maja Popović, Zorica Savić, Želislav Marušnik

Diane Huebner (SAD), “Open Graves”, instalacija

Moje ptice su kao uništeni snovi prošlosti. Napravljene samo od zemlje, ptice trebaju poletne i slobodne, ali umesto toga leže mrtve i bez krila u otvorenim grobovima.


19.00 Art@Art Galerija,

izložba fotografija, slika i instalacija

Autori: Dina Belančić, Scherwin Ghafour Sahely (Nemačka), Jovan Čekić, Goran Micevski, Aleksandra Aćić i Jelena Smajić


19.00 V.I.P.Art Galerija

Izložba fotografija, slika i instalacija

Autori: Cedric Lefebvre (Belgija), Dejan Mraović, Sean (SAD), Mihailo Vasiljević,

Ivona Pleskonja, Snežana Mirotić, Olivera Inđić, Bojan Timotijević, Radomir \Ukanović,

Nemanja Višnjić, Jovana Stojanović, Hormone Sekine (Japan), Mirjana Simović-Khezri


19:00 Srećna galerija

do 4. aprila

Tajana Šiždrak, Zagreb, Hrvatska

Printovi/ grafika /video

O izložbi: «Dela su orijentirana na samu teksturu kore drveta. Za mene ona nije samo odraz starosti drveta, već u njoj vidim različite, grafički zanimljive oblike, ali i druge elemente prirode koji je čine živom. Moja dela su na granici apstrakcije i realnosti. U ovom delu, na prvi pogled vidljive su apstraktne konture  koje su meni kao slikarki  grafičarki izuzetno zanimljive. No, ako pogledamo malo bolje, te krenemo u potragu za dubinom slike, možemo uočiti potpuno nove elemente iz prirode. Tako nam se prikazuje more, stene, planine.... Na taj način pronalazimo prirodu u prirodi. Dela se ne moraju gledati samo na jedan, unaprijed zadat način. Moguće ih je okretati na sve strane, pri čemu je svaki put vidljiv neki drugi realni element iz prirode ili pak apstraktnost kontura prikazanog motiva. O samom promatraču ovisi kako će percipirati sliku i što ona za njega predstavlja». (iz teksta autorke)


”Notosphilia”, 2007, video


 ”Sva saznanja koje čovečanstvo ima o svetu i svemiru odnose se na sisteme koji se pokreću. Na te sisteme deluju sile koje nisu vidljive jednostavnim promatranjem , ali na njih deluje i vreme. Sve što deluje na sisteme dovodi do promjena u njima samim, a tako i promena njihovog kretanja. Promatranjem sveta oko sebe u oku promatrača nigde nema zamrznute slike. Kretanje slike posledica je integracije različitih pokreta. Htela sam da promatrač fokusirajući pogled razazna kompletan pokret, ali da u svom vidnom polju ima nejasne slike ostalih pokreta na projekciji. U suštini htela sam pokazati da su umetnost I tehnologija sistemi koji se kreću, ali ne moraju nužno funkcionisati zasebno, već I njihova integracija dovodi do kretanja.


Tajana Šiždrak (Zagreb, 1979) završila je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna na odeljenju za  slikarstvo i Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, grafički smjer. Učestvovala je na nekoliko grupnih i pet samostalnih izložbi u Zagrebu, Johanesburgu, Berlinu Ljubljani i Beogradu. Radila  ilustracije za nagradni konkurs Večernjeg lista "Matoš grabancijaš" Zlatka Tomičića, "Nepouzdani svjedok" Josipa Laće,"Odlično sam" Zorice Radaković, naslovnicu Vodiča, i časopisa Hrvatski hosteler, Hrvatskog Ferijalnog i Hostelskog Saveza. Ilustrovala knjige iz Biblioteke Učilišno štivo Lektira: "Pinokio" Carla Collodia, "Branku" Augusta Šenoe za izdavačku kuću Zagrebačka stvarnost. Vodila niz likovnih i lutkarskih  radionica od  2004. do 2009. godine. Sarađivala na scenografiji predstave Hrvatskog narodnog kazališta „Copelia". Ilustrirala  knjigu "Niže nego ljudski" beogradskog autora Radovana Nastića 2008. godine. 2002. godine dobila  Pohvalu ALU Zagreb.


19:00 ispred velike galerije

Spakovani zvuk, Mrtvi zvuk, Ultra zvuk, Sarkofag

Zoran Pantelić, Dragomir Nikolić, Almira Malkoc i Miša Savić


19:00 Happy centar

Izložba

REČ U PROSTORU

U okviru četvrtog konkursa „Reč u prostoru“ koja obuhvata i vizualizaciju književnih tekstova izabrani su radovi: Radomira D. Mitrovića, Nataše Pavlović NIke, Marka Glišića, Dine Vuković, Bojana Markovića, Aleksandra Ilića, Marije Vasiljević, Neve Lukić, Maje Klarić, Josipa Šabića i Siniše Oreščanina (poezija), Ivana Antića, Milana Popadića, Berislava Blagojevića, Sanje Drakulić, Sare Radojković, Ognjena Petrovića, Nives Aristotel, Branke Selaković i Srđana Srdića (proza).

Radove žirirali: Divna Vuksanović, Mirko Demić i Vesna Kapor

Radove dizajnirala: Jasmina Pucarević


19.00 Galerija SKC

Traje do 15. aprila

"Jour mort",

višemedijska instalacija

autori: Elize Vandervale (Еlise Vandewalle) i Andres Ramirez (Andres Ramirez)

Ova izložba se realizuje kao najava projekta saradnje Univerziteta umetnosti u Beogradu i pariske umetničke škole Ecole de Beaux Arts, sa SKC Beograd, što će rezultovati i većom grupnom izložbom na aprilskim susretima 2010. 




19.00 Ulazni hol SKC

Izložba plakata Aprilskih susreta


19:15 Happy centar

Post-Apocalyptic De/Com/Posing, Visions of New Hysteria, fashion performance by Maria Margot,

Histerični pogled na moguću sudbinu ljudskog roda i elementarnih odnosa između pojedinaca, bačen kroz prizmu modne ikonografije.


20.00 velika sala,

David P. France (SAD/[Švajcarska), plesni performans,

David P. France je osnivač i umetnički direktor David P. France Dance Company Inc. Kayo umetnik i organizator mnogih projekata u New Yorku, New Orleansu and Baselu. Od 2001 do 2007 je nastupao i sa Alpha Omega Theatrical Dance Company iz New Yorka.


20:30  Velika sala

„Reč u prostoru“ iščitavanje radova

U okviru četvrtog konkursa „Reč u prostoru“ koja obuhvata i vizualizaciju književnih tekstova izabrani su radovi: Radomira D. Mitrovića, Nataše Pavlović NIke, Marka Glišića, Dine Vuković, Bojana Markovića, Aleksandra Ilića, Marije Vasiljević, Neve Lukić, Maje Klarić, Josipa Šabića i Siniše Oreščanina (poezija), Ivana Antića, Milana Popadića, Berislava Blagojevića, Sanje Drakulić, Sare Radojković, Ognjena Petrovića, Nives Aristotel, Branke Selaković i Srđana Srdića (proza).

Radove žirirali: Divna Vuksanović, Mirko Demić i Vesna Kapor

Radove dizajnirala: Jasmina Pucarević


21:30 Velika sala

,,Tiha obnova leta" Jasmina Topić zbirka pesama

multimedijalno predstavljanje

 „Slika i zvuk, već kao takve postoje u poeziji, ali ovde su spjene s ,,eksplicitnim" oblikom izražavanja; kroz sintezu stiha, slike, pokreta, muzike. Koliko je zabavno praviti ovakav projekat toliko je bilo i poučno. Ono do čega sam došla radeći na ovim poetskim spotovima je to da se na ovaj način gubi nešto od onih ,,slojeva" koje kao čitalac poezije imamo priliku da doživimo, kao i to da video segment takođe ne može da dodje do punog izražaja jer bi preklopio stihove. Ali, dobija se nešto sasvim novo, i u krajnjoj liniji, što sam negde i htela, sasvim drugačija percepcija poezije kao takve. Mislim da ona, prezentovana na ovakav način, može da bude interesantna i onima koji su se od nje udaljili, odvikli, ili onima koji nikad preterano i nisu voleli da čitaju ovaj književni rod. Pravljenje ovakve ,,spojke" nije novo, čak se nekoliko pesnika moje generacije time i bavilo, ali je po prvi put napravljena prezentacija kao celovit projekat.“

Video prezentacija poetske knjige urađena je dvojezično, srpski i engleski i sačinjava je 10 pesama na osnovu kojih su napravljeni  poetski spotovi.

Tiha obnova leta, knjiga poezije

projekat sufinansirao Grad Pančevo


22:00 klub

Radijacija, koncert

Radijacija - renomiran, kultni klupski i izuzetno kvalitetan  beogradski bend; Vrhunsko višegodišnje iskustvo, širok repertoar,  živa svirka, jaka medijska podrška, autorsko-medijski zastupljen  na prostoru Beograda i šire, neverovatno širokog repertoara

(izvor www.radijacija.com)


Četvrtak 2. april


+ celodnevne postavke izložbi i instalacija u svim prostorima


od 17.00 do 20.00 velika sala

performansi i video instalacije

Radomir Todosijević, performans

Marko Nektan, “Iluminacija – divlje i slobodno”, performans

Potragom za iluminacijom, oslobađa se putem pronalaska svoje prave prirode, istinskog sebe, divljeg... Performans „Iluminacija – Divlje i slobodno“ predstavlja demonstraciju duhovnog buđenja kroz oslobađanje i produbljivanje ka slobodnoj istinskoj prirodi, najvećih dubina srca i duše...

Tijana Trkulja, “White rain”, audio/video performans

Audio/video performans “White rain”, govori o povlačenju crte između juče i danas, prošlosti i sadašnjosti, crnog i belog.                                         

Grupa KVART, performans

Dobrica Kamperelić (sa Eli, Gogi, Vova & Black Rose), Ego = Alter Trip, performans

Pod raznim nazivima i u raznim prostorima sa raznim partnerima opus posthumanuma, kao circulus vitiosus, kayo creatio ex nihilo, traje do ovih dana…

VojislaV Radovanović, performans

Mimart Teatar (Lidija Antonović I Ana Bastać), “Foto Impro Laboratorium”, performans

Rekonstrukcija pokreta sa fotografija.

Josip Horvat (Hrvatska), “Zvuk stroja”

Cilj mi je putem zvuka kao medija prikazati ljudsko tijelo kao stroj koji ( kao i svi drugi strojevi) za vrijeme proizvodnje proizvodi zvukove.

Ivana Stojaković, “Prvi krug”, video performans

Ovaj performans ima karakter inicijacijskih rituala koji se izvode u određenim životnim ciklusima i situacijama.

Fleur Elise Noble (Australija), “Drawing in space”, video performans

Drawing in space je rad o slušanju i reakciji, i tome kako nebiti vezan za ideju krajnjeg produkta.

Chija-Hua Wu (UK), video instalacija - performans


18:00 foaje ispred Male sale

Svetlana Knežević “Nemušt govor”, instalacija


20.00 mala sala (VIP galerija)

Jovana Čekić, "Novi mediji", predavanje,

Uticaj novih tehnologija na umetničku  praksu, kao i redefinisanje iste upravo posredstvom tehnologije. Mogućnosti  koje su neiscrpne i fleksibilnost  umetničkog stvaralaštva prikazanog  kroz samo delovanje.


21.00 (VIP galerija) mala sala

Elizabeta Novak “Neponovljivi trenutak”, video rad 90’

Gabrijela Vasić "Umetnik je ratnik, umetnost je borba"!, video rad 4’

Gabrijela Vasić"Umetnik je monah, umetnosti je iskušenje"!, video rad 7’


21.00 Klub

Elize Vandervale (Еlise Vandewalle) i Andres Ramirez (Andres Ramirez),

Muzički performans


22:00 (VIP galerija) mala sala

I deo selekcije video radova

Lemeh42 (Italija), “Study on human form and humanity #1”

Kada telo spava pokreće se na takav način kao da hoće da se vrti. Štaviše, mi smatramo da su snovi određujući faktor koji uslovljava pokrete tela.

Andrijana Bogdanović-Nešković, “Oblaci”

Nebo je jako blizu, gde god da pogledam OBLACI, dok vozim bicikl čini mi se kao da se susrećem sa oblacima.

Bojana Petković, “Brzina”

Aleksandra Pavićević, “Mapiranje!”

Obeležavanje „tla“ koracima koji otiskom, koji nije samo fizički otisak sopstvenih stopala (zvukova!), već sopstvenost, obeležavam prostor na kome živim.

Dineo Seshee Bopape (Južna Afrika), “Me and you”

“Intimna” konverzacija između mene i “drugosti”. 

Mathilde Leroy (Frncuska), “Les montagnes ne sont pas des montagnes”

“Les montagnes ne sont pas des montagnes” je film/poema, jedna vrsta inicijacije kroz putovanje norveškom prirodom.


22:00 klub

koncert

Magma,

beogradski rock bend, pobednik 42. po redu zaječarske Gitarijade,

Bollocks

beogradski bend koji svira isključivo repertoar Sex Pistolsa.


Petak 3. april


17:00 Klub

Gabrijela Vasić “Hope!”, performans

Muzika: Branislav Pajić "Obama, give me Hope"!


velika sala od 17.00 do 20.00

performansi i video instalacije,

Stahl Stenslie (Norveška) i Gabrijel Savić Ra, “Death by Walking- a sacrificial stepping on the cultural catwalk”, performans

Performans je deo projekta Suicide Fashion koji je razvio Stahl Stenslie. Rubber Grifit (Un-LTD Art), performans

Društvo u današnje vreme nema moc da voli. Ljubav je postala samo reč, par slova koje je lako izgovoriti. Kate Pendry (UK) i Stahl Stenslie (Norveška), "Sharper Than The Serpent's Tongue...", performans

Slađana Savić, “Artbortus”, performans

Ovaj performans nam upravo priča priču o ljudima koji deluju kako to okolina od njih zahteva.

Rachel Parry (UK), performans


18:00 Mala sala

ŽENA KAO AUTORKA ( I JOŠ PONEŠTO) RETROSPEKTIVA

književni performans

 Izvode: Ivana Radović i Marija Kojadinović, članice književnog kluba SKC Kragujevac.

 Ideja za ovaj performans podstaknuta je tužnom činjenicom da danas sve može biti objavljeno, bez obzira na kvalitet. Veče je hronološki predstavljeno i prikazuje razvoj ženske književnosti od 17. veka pa do danas. Veče predstavlja subjektivni autorski stav o razvoju književnosti kao i o sveopštem trendu nerazrešivih i komplikovanih muško-ženskih odnosa

opisanih kroz, skoro svako, književno delo koje je napisala žena. Počinje čitanjem poezije A. Ahmatove i L. Labe, a završava se čitanjem savremenog trasha V.Depent. Uz muziku,video bim i scenografiju prikazano je postepeno ogoljavanje jezika, stila i tematike ženske književnosti kao i opadanje kritičkog stava autorki. Neizbežan pad kvaliteta i veličanje konformizma simbolično je prikazano crtanjem klovnovskih faca i skidanjem odeće koje u

zavisnosti od perioda razvoja varira. Veče nema feminističkih pretenzija kao ni želje da se ismejava element ljubavi na kome je, zapravo, postavljeno težište i koje zauzima centralno mesto baš zbog toga što je sve više u zapećku.


19:00 Art@Art galerija

Aleksandra Aćić, performans


19:00 Mala sala (VIP galerija)

Teorijske prakse

SKC sedamdesetih i osamdesetih, tribina

Učestvuju negdašnji urednici SKC-a: Milo Petrović, Milovan Božinović, Vlade Blaževski

O Studentskom kulturnom centru sedamdesetih i osamdesetih, o kulturnom i političkom ambijentu u kojem su delovali, o idejama koje su ih pokretale, o ciljevima kojim su stremili, o ulozi koju su urednici i SKC imali i igrali na beogradskoj i jugoslovenskoj sceni, političkim i drugim otporima i ograničenjima na koja su nailazili...


od 21.00 Mala sala

II deo selekcije video radova,

Liora Belford and Ido Govrin (Izrael), “Free Field”

Mona Ruijs (Nemačka), “The Waiting Room”

“Statistike normalnosti pokazuju da jedna od četiri osobe pati od neke mentalne bolesti. Zamisli da su tri tvoji prijatelji. Ako su oni dobro, onda si ti.” Rita Mae Brown 

Asaf Oren (Izrael), “Striptease”

U svetu u kome živimo, gde konzumerizam postaje naša nova religija, gde je naš život neprekidno podgojen sa različitim stimulansima, pokazuje se da smo skoro izgubili našu sposobnost da izrazimo ili čak osetimo naša osećanja.

Antonio Cataldo (Italija), “A day in a horizontal condominium”

Neke legende postaju realnost i realnost čeka da postane sledeća naracija. Prošlost I sadašnjost se mešaju dok se nešto ne desi.




22.00 Mala sala

Elizabeta Novak “Neponovljivi trenutak”, video rad 90’

Gabrijela Vasić"Umetnik je ratnik, umetnost je borba"!, video rad 4’

Gabrijela Vasić"Umetnik je monah, umetnosti je iskušenje"!, video rad 7’


22:00 klub

koncert

Writers of Fiction (The Decemberists tribute band)

Kriške


Subota 4. april


Od 17.00 do 18.00 velika sala

Bostjan Perovšek (Slovenia), Sound is a journey of memory, muzički performans -koncert eksperimentalne muzike,

Razvijamo našu egzistenciju u trenutnom prostoru. Stvarajući kontakte sa drugima, stvaramo granice između stvarnog i fiktivnog, virtualnog. Često nismo ni svesni prelaska ovih granica pošto nova tehnologija briše prelaze za nas. Biti svestan ovih prelazaka znači kontrolisati naše biće – ovde.


Od 18.00 do 19:00 Velika sala

Hormone Sekine (Japan), performans,

Multimedijalni umetnik koji kombinuje zvuk sa performansom kao delom vizuelnih umetnosti, ispitujući granice umetničke medijalnosti kao i same egzistenicje umetničkog dela.


20:00 Velika sala

Tribina

Sto godina futurizma

„Futurizam i paradigme ruske avangarde”

Autor dr Amra Larifić

Gosti: prof. dr Velimir Avramović, Saša Radojević, dramaturg i reditelj

Knjiga predstavlja sintetičko delo kojim se na interdisciplinaran način povezuju odnosi stvaranja ruske avangarde od 1910. godine do 1932. godine, njen raskid sa tradicijom, te utapanje u nadirući socrealizam i ulazak ruskih umetnika u postmodernizam. 

Ovim delom je pokazano na autentičnim i malo poznatim umetničkim delima i teorijskim konceptima ruske avangarde, na koji način se u evropskoj istoriji umetnosti i kulturi odigralo suočenje geografskog i političkog Istoka i Zapada Evrope, odnosno kako je došlo do složenih razmena i interakcija između zapadnog (pre svega italijanskog) modernizma i ruskih težnji ka novom društvu. 

Recepcija futurizma u Rusiji je rezultirala nastankom avangradnog pokreta, kubofuturizma, koji predstavlja kolažnu smesu umetničkih postupaka carske Rusije, kasnog ruskog simbolizma, folklornog primitivizma, anarhizma, francuskog kubizma i italijanskog futurizma. Za razliku od italijanskog futurizma, ruski futurizam nije imao striktno određene umetničke kanone i bazirao se na slobodnijem odricanju estetskih normi.  

U knjizi su izvedene analize pesničkih vizija zaumnog kosmizma Hlebnjiova, teorija percepcije Matjušina, Filonova, Gončarove, Kazimira Maljeviča idr. Detaljno je analizirana kultna kubofuturistička opera «Pobeda nad suncem», film Dzige Vertova «Čovek sa filmsko kamerom» i fotomontaža Aleksandra Rodčenka. Analitička pažnja posvećena je i istraživanju odnosa socijalističkog realizma prema avangardi i modernizmu. 


22:00 klub

Jarboli, koncert


 


Datum objavljivanja: 31.03.2009.