Od četvrtka 10. juna otvorena je izložba "Vakuum",autorki, Anje Tončić i Dunje Ožegović. 10 – 28. jun 2021. Prodajna galerija Beograd, Kosančićev venac
Anja Tončić (1996, Beograd) diplomirala je i magistrirala 2019. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na slikarskom odseku. Aktivno izlaže od 2013. i od tada je realizovala deset samostalnih i učestvovala na preko sedamdeset grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Dobitnica je dvanaest nagrada u oblasti vizuelnih umetnosti.
Dunja Ožegović (1995, Beograd) diplomirala je i magistrirala 2019. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu na slikarskom odseku.Izlagala je na dve samostalne i pedeset kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Dobitnica je četiri nagrade na fakultetu.
Izložbu pod nazivom ,,Vakuum“ čini izbor crteža izvedenih u kombinovanim tehnikama na papiru na zidovima galerije, kao i radova u prostoru koji su deo predmetne instalacije. Zajedničko polazište oko koga se razvijaju ovi ciklusi radova je relativizovanje tradicionalnih naučnih tumačenja pojma vakuuma kao apsolutno ispražnjenog prostora i njegovog redefinisanja u svetlu analogija sa fenomenom praznine ili nepostojećeg u klasičnoj filozofiji.
(...)
Dunja Ožegovic radi na papiru koji nestaje u crno-belom pastuoznom bojenom nanosu. Okamenjena ekranska struktura boje, kao pepeo slika sagorelih u pikselima koji su je uništili, ali i masa koja čuva nove predstave, koje nastaju i nestaju, gotovo istovremeno (…) Ekranska slika je usisala, gotovo, kompletno znanje i iskustvo civilizacije i postala “živi” fenomen našeg vremena, gurnula nas u vakuum prostor i iščekivanje njene nove realnosti.
(…) Na slikama Anje Tončic se pojavljuje ta realnost, u “krupnom planu”, svet čula, talasne frekvencije, zvuci, kretanje, sve crno-belo. Simulacije pokreta na platnu ili papiru, otkrivaju prirodu te vibracije, unutrašnji pokret prizora. Slika egzistira kao frejm nekog filma u kome, kao bilo, pulsira “beskonačno” vreme ili prostor bez vremena, vakuum prostor. Otklon samozagledanosti, sveden i čist je upozoravajuce ogledalo egzistencijalnog nemira i neizvesnosti koji, pred posmatracem, potvrđuju svoje prisustvo i postojanje samima sobom.
Dragica Vuković, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)