Angelina Vukosav: Sjetimo se sebe

Foaje Kulturnog centra Pančeva Vojvode Živojina Mišića 4, Pančevo izložbu pejzaža s motivima Hercegovine "Sjetimo se sebe" Angelina Vukosav 2 – 15. novembra 2022. Otvaranje: 2. novembar, u 19.00

Osvrt na izložbu akademskog slikara Dražena Konatara

Daleko je od mene htjenje da objasnim cilj i sredstva jedne umjetnosti koja se već naširoko probila. Impresionisti su, kao prvi, sižeu odrekli apsolutnu vrijednost i dopustili mu da važi samo još kao relativna vrijednost. NJihov čin i njihovo saznanje povezuje i objašnjava cijeli razvoj modernog slikarstva. Fernand Leger je rekao da je proboj ka modernom slikarstvu neizbježan. Mnogi ljudi s nestrpljenjem čekaju da prođe to što oni posmatraju kao intermeco u istoriji razvoja umjetnosti.

Oni čekaju „nešto drugo” i vjeruju, moderna umjetnost se nalazi u doduše eventualno nužnom prolaznom stadijumu, ali će se vrlo uskoro okrenuti nazad onome što bi se moglo nazvati „slikarstvo za svakog”

.

Prva pomisao pri pogledu na radove Angeline Vukosav jeste da ne želim da ona ikada pomisli da se bavi umjetnošću koja je „za svakoga”. Ne pamtim da je neka izložba, a bilo ih je samo ove godine 12 do sada, ostavila ovakav utisak na mene. Ne čak ni izložba kao cjelina nego svaki crtež kao vrijednost sama za sebe. Ne bih imao ništa protiv ni da je izložen samo jedan rad – mislim da bi utisak ostao isti. Ne znam zbog čega , ali sam pri prvom kontaktu s ovom izložbom pomislio na Edgara Alana Poa. Vjerovatno zbog crne. Namjerno nisam rekao „boje” jer svako iole upućen u ovu tematiku zna da crna „ne postoji”, kao ni bijela – zna da crna bez bijele pored sebe ne znači gotovo ništa, kao ni bijela bez crne. Odatle moje oduševljenje i snažan utisak ovim radovima. Jer smjelost pokušavati napravit svijetlo ovim „nebojama” jeste znak da je Angelina spoznala suštinu. Ne brine o tome što će neki slučajni prolaznik kroz galeriju sa čuđenjem gledati u njene radove i pitati se ko je uopšte i pomislio da izloži ovako „morbidne” crteže. Šta oni, zaboga, predstavljaju?! Nažalost, potpuno nesvjesni da je to što ih začuđuje daleko iznad slatkih, raznobojnih prikaza prirode koji „samo što ne trepnu”, a kojima su oni kao posmatrači očarani.

Ne razumije puno ljudi koliko je teško slikati crnom u crnoj. Ti ljudi su rjeđi od zlata na našoj planeti. Angelina očigledno zna.

Rođena je 1997. godine, u Nevesinju, u Republici Srpskoj, BiH, gde je i završila osnovnu školu i gimnaziju. Godine 2020. diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju, UUIS, odsjek za grafički dizajn, u grupi najboljih studenata u RS, BiH. Prve postdiplomske studije, takođe na ALUT-u, na istom odsjeku, završila je 2022. godine. Trenutno je završila i druge paralelne postdiplomske studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, Univerzitet u Novom Sadu, na odseku za slikarstvo, u klasi prof. dr Bojana Novakovića, te je sada i u grupi najboljih studenata u Republici Srbiji. Čitav njen likovni i umetnički rad inspirisan je Hercegovinom. Aktivno stvara i učestvuje u raznim oblicima kreativnog umetničkog stvaralaštva, a piše i pesme, bajke, priče.

Nagrade

2022. Dobitnik i stipendista Fonda za mlade talente Republike Srbije Dositeja

2022. Dobitnik i stipendista Prosvjetine stipendije Vladimir Ćorović iz Mostara

2021. Priznanje Vlade Republike Srpske za najbolje studente

2021. Dobitnik nagrade EU, EU IPAK projekta u BiH

2020, 2021. Dobitnik plaketa Musa Ćazim Ćatić za poeziju

2020. Plaketa Univerziteta Istočno Sarajevo za izuzetan uspjeh tokom studija

2020. Godišnja nagrada ALU Trebinje

Samostalnemizložbe

2022. Galerija AUNS (Tvrđava) Petrovaradin, Novi Sad, Srbija

2022. Galerija Centra za kulturu Vojislav Bulatović Strunjo Bijelo Polje, Crna Gora

2022. JU Muzej i Galerija Tivat, Crna Gora

2022. Galerija Beogradske tvrđave, Beograd, Srbija

2022. Galerija ALUT u Trebinju, RS, BiH

2021. Galeriji Art55 u Nišu, Srbija

2021. Galerija Meandar u Apatinu, Srbija

2021. Galerija Nevesinje, u Nevesinju, RS, BiH

2020. Galerija Centra za kulturu Masuka u Velikoj Plani, Srbija

2020. Memorijalna galerija Dušan Starčević u Smederevskoj Palanci, Srbija

2020. Galerija Kulturnog centra Vrbas, Srbija

Učestvovala je u raznim projektima, saradnjama, kolonijama, festivalima i kolektivnim međunarodnim izložbama iz oblasti dizajna i likovne umetnosti. Na primer, učesnik je međunarodnog kulturnog projekta Erazmus Cultural Challenge, s učesnicima iz Hrvatske, Jermenije i Bugarske, ili Art Future projektu sa 19 savremenih umetnika sveta i slično.

Datum objavljivanja: 31.10.2022.