Umetnik

Prati umetnika

Pretraga

12 Sanje Ždrnje

Dvanaest crteža o 12 gradova, tokom 12 meseci, Sanje Ždrnje, prenose memorirane segmente utisaka njenog profesionalanog i stručnog obilaska 12 gradova srednje, severne i zapadne Evrope.

 


"Sanja Ždrnja o ovom putovanju govori sa velikim ushićenjem, kao o „spletu uzastopnih događaja od Bijenala u Veneciji, Dokumenta 12, Skulpture u Minstru, do poseta mnogim galerijama, umetničkim kolekcijama i poznatim muzejima, koji su joj u celini dali novu sliku umetnosti i otkrile nove dimenzije sagledavanja događaja u umetnosti; obogatili je kao licnost i dali joj slobodu“.

Prema njenim rečima, šansa koju je dobila, posebno u odnosu na dugogodišnju izolaciju i tešku mogućnost izlaska iz zemlje, postala je dragocen i inspirativan motiv da putem crteža strukturira mape gradova sa njihovim specifičnim aspektima istorijske/aktuelne arhitekture, prostora, objektnih postavki i skulptoralnih instalacija. Da isovremeno fiksira umetničkim gestom i ličnim izrazom sva provokativna i proživljena mesta koja su je navodila na lična “jaka osećanja, nemire, sreću, umor, fasciniranost i nove vizuelne senzacije“.



"U cretežima selektira sekvence, fakta, impresije i detalje nekih novih oblka i prostornih efekata prepoznatljvih i neprepoznatljivih odjeka memorije i neiscrpnih slika, nezaboravnih fragmenata nastalih u prolazu, u trenutku ili meditaciji graničnih značenja savremenog kulturnog spektakla... Gradove obeležavaju specifične vizure elementa radova poznatih umetnika i arhitekata, inkorporirani u mapirani prostor crteža i višedimenzionalne perspektivne mreže linija.



Svaki crtež je jedinstven, imenuje jedan grad i iznosi nameru umetnice da ga obeleži svojim izborom od najekspresivnijeg do najdelikatnijeg osećaja i razloga preuzimanja, prenošenja i otiskivanja u prosor fotografijom, crtežom, bojom, senkom. To je svakako najvažniji kreativni čin identifikacije sa modelom predstavljanja u neposrednom postupku izvođenja. Umetnica otkriva sceničnost prostora događaja i istovremeno, uvodi enigmatske pojmove traženja i prepoznavanja finalnih značenja. Ona ne skriva svoju opčinjenost i transponuje kroz mnoge idenifikacione likove, uvek na drugi način, težeći ka prepoznavanju i apostrofiranju nekih bitnih karakteristika izabranih umetnika, od Bojsa, Oldenburga, Sera, Kunsa, Akonćija, Rausenberga, Barnija, Van Goga, Triše Braun, O’Gerija... do Bečke secesije i akcionista. U celini, objedinjavanjem određenog vremena, prostora i događaja kroz 12 selektivnih listova, Sanja Ždrnja ispunjava svoju performativnu nameru da predstavi vidljive i nevidljive odraze sebe, unutar i izvan prostora rada, one koja gleda i koju gledaju."


                                                                                                               Biljana Tomić


Datum objavljivanja: 11.03.2008.