Razgovor na temu (NE)ODOLJIVI ZOV (NE)ORGANSKOG koji se realizuje povodom samostalne izložbe Taktilni hibridi, Ane Vrtačnik u petak 17. juna od 18h X VITAMIN, Resavsavska 19, Beograd
Učesnici/e:
Dušica Popović, urednica debatnog programa
Srđan Veljović, fotograf i konceptualni dokumentarista
Termin organsko je jedan od danas sveprisutnih a nedovoljno problematizovanih termina kojim se imenuje preplitanje utopijskog i distopijskog mišljenja do neprepoznatljivosti.
Naime, na razmeđi između utopije i distopije nalazi se današnja organotopija - nepostojeća zemlja u kojoj je organsko sinonim za nedostižnu i (ne)poželjnu prirodnost (i zdravlje). Iz ideoloških razloga, u javnom diskursku te zemlje se svesno prenebregavaju činjenice da je neorgansko takođe prirodno kao i da prirodnost nije nužno istoznačna sa zdravljem/dobrobiti (i bolest je prirodna).
"Biti u skladu sa prirodom" ni u kom slučaju nije samorazumljiva sintagma, budući da su se shvatanja o tome šta je prirodno odnosno neprirodno veoma menjala kroz istoriju. Stoga će ovaj dijalog biti posvećen organskim nedoumicama povodom (ne)organskog karaktera umetnosti i kulture.
Tema ovog debatnog programa inpirisana je izložbom Taktilni hibridi, Ane Vrtačnik, koja je otvorena u galeriji X VITAMIN do 18.juna.
Motivisane pitanjima koja pokreću aktuelne izložbe, teme debata predstavljaju nezavisnu inicijativu i dodatni program u okviru izložbe.Galerija X VITAMIN realizuje novi program koji uređuje istoričarka umetnosti Dušica Popović.
Dušica Popović (1981), završila istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Piše kritiku i eseje iz oblasti vizuelne umetnosti i kulture. Prevodi sa engleskog na srpskohrvatski jezik tekstove iz savremene humanistike za Treći program Radio Beograda. Kontinuirano razvija teoriju i praksu vlastitog umetničkog pravca pod nazivom otogrifizam.
Srđan Veljović (1968.) Fotograf, konceptualni dokumentarista. Završio Elektrotehnički fakultet. Član ULUS-a. Bavi se problemom identiteta i njegovog uspostavljanja kao polja konstituisanog izvana istražujući mesta prestupa granice koja ga definiše.