Likovna galerija, Knez Mihailova 6., Kritičari su izabrali 2016. - Irina Subotić, "Spomenici i ideje", od 13. januara do 6. februara. Četvrtak, 21. januar u 18h, vođenje kroz izložbu i razgovor sa umetnicima. Kroz izložbu vodi: Irina Subotić.
Izlažu: Ana Adamović; Radoš Antonijević; Mrđan Bajić, Jelica Radovanović i Dejan Anđelković; Aleksa Bijelović; Vjera Damjanović; Davor Ereš; Marko Lulić; Ana Nedeljković i Nikola Majdak Ml.; Dušan Otašević; Branko Pavić, Dejan Miljković i Jovan Mitrović; Miško Pavlović; Dušan Petrović; Pavle Stamenović; Dušan Stojanović; Ivan Šuletić.
U seriji izložbi Kritičari su izabrali, Irina Subotić je - kao dobitnica nagrade „Lazar Trifunović“ u 2014.godini - predložila izbor umetnika koji se bave memorijalnim obeležjima u najširem smislu te reči. Izložba je posvećena Lazaru Trifunoviću koji se žestoko borio, između ostalog, i da se poštuje NJegoševa želja da počiva u skromnoj kapeli na vrhu Lovćena a ne da se ona ruši i namesto nje podiže monumentalni memorijal s Meštrovićevim spomenikom, kao i vajaru Nandru Glidu, za čiju je monografiju u izdanju Fondacije Vujičić kolekcija I. Subotić nagrađena. Glid je stekao svetsku reputaciju svojim velikim spomeničkim celinama podignutim u Mauthauzenu, Dahau, Jad Vašemu, Beogradu, Subotici, Solunu i dr.mestima. NJegovi spomenici u znak sećanja na žrtve holokausta istovremeno bude nadu za budućnost i otvaraju mnoga pitanja vezana za smisao umetnosti memorije uopšte.
Izložba je posvećena idejama za spomenike u proširenom značenju - memorijale novog doba, drukčijeg senzibiliteta, u aktuelnom ključu, s interdisciplinarnim i intermedijalnim predlozima, sa željom da se podstakne kreativniji način mišljenja kada su u pitanju mesta sećanja. Novi tip memorijala računa na učešće posetioca odn. posmatrača, ostvaruje empatiju, doprinosi razmišljanju, razumevanju i oplemenjavanju javnog prostora i istovremeno dopunjuje ulogu umetnika i umetnosti jer spaja različite oblasti, kao što su urbanizam, arhitektura, naučna dostignuća, urbana sociologija, dizajn javnog prostora, ekologija, antropologija, uz kritički pogled na aktuelni svet, konceptualni pristup simbolici i spremnost na učešće u dinamičnim gradskim transformacijama. NJima se prevazilaze tradicionalna i krajnje konzervativna skulptorska rešenja ispražnjenog značenja kojima se neprekidno ispunjavaju ambijenti naših života.