"Interzone: Rod" nastavlja ovogodišnji niz izložbi posvećenih fenomenu globalizacije i njegovom uticaju na lokalno, na politiku te, između ostalog, i na intimu. Galerija Galženica, Zagreb od 9. septembra do 11. oktobra.
Umetnici: Davor Dukić , Ibro Hasanović, Helena Janečić, Milica Rakić i Alenka Spacal.
Kustosi izložbe: Sanja Horvatinčić i Nina Pisk
"Interzone: Rod" nastavlja ovogodišnji niz izložbi posvećenih fenomenu globalizacije i njegovom uticaju na lokalno, na politiku te, između ostalog, i na intimu. Izložba će pokušati ponuditi uvid u jednu od aktuelnijih tema današnjice: pitanje roda i rodnih odnosa/uloga. Unutar tog konteksta, na izložbi će biti predstavljeni radovi umetnika iz regije (Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Slovenija, Srbija).
Performansom "Vešanja autoportreta" na kuhinjskim krpama u prostoru galerije slovenska umetnica Alenka Spacal imitira atmosferu domaćinstva problematizirajući pritom relaciju između privatnog i javnog, odnosno ličnog i političkog, kao i odnos između autoportreta kao klasičnog slikarskog žanra i performansa kao njegovog produžetka unutar savremene feminističke umetničke prakse.
Autoportret hrvatske umetnice Helene Janečić referira se na rad modernističke slikarke Naste Rojc te takođe otvara pitanje prezentacije rodnog identiteta u lokalnom kontekstu.
Rad Milice Rakić "Krasna zvezda" kombinije istorijsku dokumentaciju i fotografije kako bi istražila ideju postojanja, prolaznosti i vremena, te načine na koji jezik i kultura oblikuju identitete.
Problematika rodne različitosti i njena kulturološka uslovljenost okosnica je video rada Ibre Hasanovića pod nazivom "Pokušaj da budem ..." u kojem umetnik, čitanjem teksta francuske spisateljke Sidonie-Gabrielle Colette "Nežna Libertina", propituje ideje seksualnog identiteta i ženskog pisma.
U svom radu "Čovek od akcije" Davor Dukić na duhovit se način pozabavio problemom i simbolima pop-kulture, te njihovim značenjima u okviru lokalne tradicije i muškog rodnog identiteta.