Prezentacija: 25-30.11.2008, otvaranje: 25.11. u 19 h Etnografski muzej, Studentski trg 13, Beograd, Projekat "Continental Shells" (take part & give a part)
u okviru artist-in-residence boravka Torstena Strajharta u Beogradu
Beograd ne leži na moru, ali uprkos tome umetnik Torsten Strajhart namerava da u njemu skuplja školjke. "Školjkama" on naziva: komade kamena veličine nokta, koje odseca sa uglova fasada ili plačticne otiske delova fasade sa kojih se prethodno sam odlomio takav komad. Objekti koji nastaju na ovaj način po obliku i teksturi podsećaju na školjke koje se inače mogu naći na plažama.
Zašto baš školjke?
Kada kažemo da neko skuplja školjke na plaži najčešće pod tim podrazumevamo potragu za ljušturama, a ne za organizmima koji u njima žive. Ljuštura je deo koji nadživljava samu životinju. Teško je proceniti koliko je ljuštura stara i da li su je okeanske struje nosile jednu godinu, stotinama ili stotinama hiljada godine pre nego što su je konačno izbacile na obalu. Veoma je otporna u odnosu na svoju veličinu, ali se zahvaljujuci svojoj prozirnosti, finoj teksturi i suptilnoj boji istovremeno čini i nežnom i ranjivom. Ovaj ekstremni kontrast između čvrstine i krhkosti njenoj lepoti daje posebnu draž. Ljušture na plažama leže direktno pred nama, i svakome je dozvoljeno da ih sakuplja.
Kontrast između trajnosti i lomljivosti određuje i percepciju ljudskih "ljuštura". U čemu je njihova lepota? Koja struktura im daruje trajnost? Koliko su pristupačne, a samim tim i prijemčive i ranjive? Torsten Strajhart i Goethe-Institut pozivaju sve zainteresovane pojedince, grupe, udruženja i institucije, spremne da aktivnim pristupom formiraju javni život, da se priključe ovom projektu. Torsten Strajhart i Goethe-Institut Vas pozivaju na otvaranje prezentacije 25.11.2008. u 19 časova u Etnografskom muzeju u Beogradu.
Biografija: Torsten Strajhhart, Berlin, Nemačka - između 1991. i 1996. studirao slobodne umetnosti na Umetničkoj akademiji u Kaselu (Kunsthochschule Kassel) kod Alfa Schulera. Od 1996. radi kao slobodni umetnik. Koristi različite medije, poput crteža, instalacije, video-umetnosti, performansa, u svim prostorima od prašine do kancelarije, a u cilju predstavljanja prirode, razvoja, konstrukcije i kontrole.