Konkursi

Konkurs za Trijenale proširenih medija15.01.2019.


Trijenale proširenih medija, multimedijalne umetnosti i umetnosti novih medija je umetnička manifestacija međunarodnog karaktera koja ima zadatak da javnosti predstavi nove tendencije na savremenoj umetničkoj sceni u oblasti proširenih medija i intermedijalnih umetničkih oblika.

 

ULUS i SEKCIJA PROŠIRENIH MEDIJA objavljuju KONKURS za učešće na TRIJENALU PROŠIRENIH MEDIJA, MULTIMEDIJALNE UMETNOSTI I UMETNOSTI NOVIH MEDIJA - “REKONEKCIJA” 2019.

Trijenale proširenih medija, multimedijalne umetnosti i umetnosti novih medija je umetnička manifestacija međunarodnog karaktera koja ima zadatak da javnosti predstavi nove tendencije na savremenoj umetničkoj sceni u oblasti proširenih medija i intermedijalnih umetničkih oblika. Trijenale je otvoreno za nove umetničke koncepcije, pravce, pokrete, metodologije, primenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u umetnosti i inovativne pristupe umetnosti. Trijenale se održava u Beogradu, u UP Cvijeta Zuzorić i Galeriji ULUS, kao i drugim prostorima u Beogradu i Srbiji, u skladu sa tehničkim mogućnostima i prezentacionim koncepcijama selektora. Pravo učešća na Trijenalu imaju, osim članova ULUS-a, svi stvaraoci koji zadovoljavaju umetničke i profesionalne kriterijume bez obzira na dob, etničku, rasnu, religijsku, socijalnu i drugu pripadnost. Organizatori ne snose putne i boravišne troškove umetnika, stručnjaka, gostiju iz zemlje ili inostranstva, osim pod uslovima određenim posebnim ugovorom o partnerstvu koji podrazumeva obezbeđena sredstva za takvu namenu. Organizacioni odbor će, na njihov zahtev, autorima izabranih radova poslati odgovarajuću potvrdu o izboru, radi mogućnosti dobijanja (odnosno povratka) finansijskih sredstava za učestvovanje i/ili realizaciju umetničkog rada - od sponzora, donatora i/ili lokalnih organizacija. Službeni jezici Trijenala su srpski i engleski jezik. U okviru Trijenala utvrdjuju se sledeće izložbene i izvođačke kategorije: Instalacije, objekti, skulpture, ambijentalna umetnost, makete, elektronska umetnost, digitalna i kompjuterska umetnost, robotika, eksperimentalni film, video umetnost, kinetička umetnost, animacija, ekspermentalna poezija (vizuelna, zvučna, gestualna, objektna itd.), interaktivna umetnost, performans, hepening, konceptualna umetnost, land art, body art, intervencije u prostoru, fotografija, ulična umetnost, mail art... i drugi savremeni oblici umetničkog izražavanja. Organizacioni odbor Trijenala, u sastavu: Jelena Marta Glišić, Nenad Glišić, Vojislav Klačar, Vlada Milinković, Aleksandar Milosavljević, Mihailo Ristić (predsednik) i Vladeta Stojić, doneo je odluku da osnovnu temu manifestacije (REKONEKCIJA) konceptualno i organizaciono realizuje kroz sedam, međusobno i sa njom, korelativnih programskih celina - (pod)tema (videti na kraju teksta).

Prijavljivanje:
Svaki umetnik/umetnica ili umetnička grupa može da konkuriše sa više radova u najviše dve teme, a selekcijom radova može biti predstavljen/predstavljena sa najviše 4, odnosno, 2 rada po temi. Predloženi radovi moraju biti opisani tekstom i fotografijama, a u svom domenu i video zapisom, zvučnim zapisom ili na drugi način, tako da se verno prikažu njegove osobine, dimenzije i sadržaj.
Selekcija:
Selekciju radova vrši komisija od 11 (jedanaest) članova, imenovanih od strane Organizacionog odbora Trijenala prema odredbama Pravilnika Trijenala proširenih medija.
Umetnici/umetnice (ili umetničke grupe) dostavljaju neophodnu dokumentaciju o svakom pojedinačnom radu u formi obrasca - prijave za konkurs.
U prijavi se, između osnovnih, zahtevaju i sledeći podaci:
TEMA (PROGRAMSKA CELINA) - za svaki od radova navesti OZNAKU teme za koju se prijavljuje (A,B,C, ...)
VRSTA RADA - slika, crtež, grafika, instalacija, interaktivan rad, mrežni rad, igra, performans, video, fotografija …
TEHNIČKI OPIS RADA - tehnički opis izgleda i nastanka rada;
SOFTVERI - za digitalne radove navesti korišćene softverske alate
TRAJANjE - za video radove, performanse…
GODINA NASTANKA (ili period). Neće se primati radovi nastali pre 2016. godine
VELIČINA-gabarit (dimenzije) - podrobna za instalacije i prostorne postavke
OPREMA - navesti neophodnu opremu za postavku ili izvođenje rada
KRAĆA UMETNIČKA BIOGRAFIJA - do 2500 karaktera
KONCEPT RADA - do 2500 karaktera
FOTOGRAFIJE i/ili VIDEO KLIPOVI - za svaki prijavljeni rad, digitalni snimak veličine 10x15cm (300dpi) u jpg ili tif formatu. Video klipovi u skraćenoj verziji do 2 minuta.
VIDEO PREZENTACIJA - najviše 2 minuta Ako rad ima više elemenata ili kompleksnu strukturu i konstrukciju potrebno je da se dostavi šema njihovog rasporeda ili cele postavke;
PRIJAVE za konkurs se podnose preko štampanih formulara, on-line formulara sa Internet stranice ULUS-a, i/ili slanjem elektronskom poštom na adresu: triennial.reconnection2019@gmail.com Na konkurs se šalje samo gore navedena dokumentacija (prijava i eventualno šema postavke). Nepotpune prijave se neće razmatrati. Prijave i dokumentacija sa opisom radova i postavke se ne vraćaju. Prijem radova se vrši zaključno sa poslednjim datumom prema kalendaru aktivnosti Trijenala proširenih medija, i to (zavisno od prirode samih radova) elektronskom poštom; običnom poštom; prevoznim sredstvima ili lično do 19h u Paviljonu Cvijeta Zuzorić, Mali Kalemegdan 1, predajom ovlašćenom licu određenom za prijem radova. Autori čija su umetnička dela odabrana za izlaganje na Trijenalu, dobijaju štampani primerak kataloga, kao i njegovu digitalnu verziju (pdf fajl) na e-mail upisan u prijavni list konkursa Trijenala.
Participacija: Participaciju plaćaju samo umetnici čiji su radovi odabrani za izlaganje u toku Trijenala. Prilikom potvrde izbora dobiće uputstvo o roku i načinu uplate. Članovi ULUSa plaćaju participaciju u iznosu od 1000 RSD Autori iz R. Srbije koji nisu članovi ULUSa plaćaju participaciju u iznosu od 2.000 RSD Autori iz inostranstva plaćaju participaciju u iznosu od 30 EUR
Transport i carinjenje: Transport radova i troškove carinjenja snosi umetnik. ULUS će izdati neophodnu dokumentaciju kako bi se potvrdila svrha uvoza autorovog dela. Svi radovi moraju biti osigurani od oštećenja, krađe i gubitka.ž ULUS snosi odgovornost za oštećenja ili nestanak radova od dana primanja u posed do dana kada ih preda u izvoznu carinsku proceduru, odnosno do momenta kada umetnik lično preuzme radove. ULUS ne snosi odgovornost za oštećenja ili nestanak radova u slučaju više sile (elementarna nepogoda, nepredvidive teške okolnosti, ratna zbivanja i sl.). Za eventualna oštećenja ili nestanak radova koji nisu preuzeti do zadnjeg datuma za preuzimanje, ULUS neće snositi nikakvu odgovornost. ULUS može uz saglasnost umetnika, nepreuzete radove prodati ili dodeliti za humanitarne svrhe.

Kalendar Trijenala:
Konkurs je otvoren do 28. februara 2019.
Izbor (selekcija) radova do 12. marta 2019.
Rezultati - objavljivanje i obaveštavanje - 15. mart 2019.
Termin održavanja Trijenala: od 16. aprila do 13. maja 2019.g.
Organizacioni odbor Trijenala će blagovremeno ažurirati rokove (datume) ostalih aktivnosti (pobrojanih u donjoj tabeli) i obaveštavati aplikante preko imejla ispisanog na prijavnom listu konkursa.
Uplata participacije (za prihvaćene autore) do:
Prijem radova DIGITALNA FORMA:
Prijem radova MATERIJALNA FORMA:
Postavljanje radova: Izložbe/izvođenje dela - početak i trajanje (prema izlagačkim/izvođačkim prostorima i
mestima):
Preuzimanje radova do: U slučaju otežavajućih okolnosti, kalendar aktivnosti se može menjati, a izmene moraju biti objavljene najkasnije u roku od 48 časova od usvajanja izmena kalendara aktivnosti.

KONTAKT I INFORMACIJE:
Vladeta Stojić: +381 (0)66 047 844
Sekretarijat ULUS-a: +381 (0)11 2621 585
E-mail: triennial.reconnection2019@gmail.com

TEME (PROGRAMSKE CELINE) i KONCEPTI Trijenala proširenih medija - REKONEKCIJA 2019.

Teme A i B su osmišljene od Jelene Marte Glišić i Nenada Glišića kao teme koje se nadovezuju i, kao takve, predstavljene su zajedničkim konceptom i eksplikacijom:

TEMA A / TEMA B
HILJADU I DRUGA NOĆ / PRE I POSLE HILJADU I DRUGE NOĆI

Jelena Marta Glišić / Nenad Glišić

Godine 2019. Udruženje likovnih umetnika Srbije - ULUS obeležava pun vek postojanja, a sedište Udruženja, galerija „Cvijeta Zuzorić“, malo više od 90 godina od kako je namenski izgrađena da bude umetnički paviljon. Prvi veći priliv novca za izgradnju budućeg Paviljona bio je bal „Hiljadu i druga noć” koji je organizovao Branislav Nušić. O hiljadu i drugoj noći pisao je i Edgar Alan Po u pripoveci „Hiljadu i druga Šeherezadina priča“, gde Šeherezada, nakon što je izmišljajući neverovatne priče izbegla pogubljenje nakon 1001 noći, nastavlja da šahu priča i sledeće večeri, govoreći kroz alegoriju o aktuelnim događajima i poznatim pronalascima Poovog doba (prvim automatima, preteči digitrona, putovanju balonom…). Šah, zgrožen njenom lažljivošću, naređuje da je pogube. Aleksandar Tišma objavio je knjigu pripovedaka „Hiljadu i druga noć“ u kojima otkriva kako je svet običnih pojedinačnosti i nevelikih poteza snažno povezan sa zakonima koji drže zvezde i planete. Dobrodošli su radovi koji se bave postojećim narativima, mogućim narativima, istorijom, snovima, opstankom, odnosima snaga, relativnošću istine, predrasudama, mitom i svakodnevicom, pogledom u budućnost, vizijama sveta.

TEMA C - ŽARDINJERA
Vojislav Klačar
Programska celina pod gornjim nazivom obuhvata one umetničke radove koji se realizuju u javnim prostorima gradova. Polazeći od pretpostavke da urbani ambijenti umnogome oblikuju naša iskustva i predstavljaju prostor u kojem se stvaralački rad sprovodi i spram kojeg se odnosi, čime utiču i na naše poimanje sveta i čovekovog mesta u njemu, na tragu avangardnih i neoavangardnih tendencija u umetnosti XX veka, namera ove programske celine jeste da se sagleda to šta ostaje nakon izlaganja ili izvođenja umetnosti u javnom prostoru, a kada je reč o delima iz oblasti proširenih medija. Drugim rečima, poput praznih žardinjera koje ispunjavaju gradske pejzaže i nakon gubitka svoje prvobitne namere, umetnički radovi koji će se predstaviti u okvirima ove programske celine ostavljaju za sobom različite materijalne i nematerijalne tragove u potki društvenog života grada.

TEMA D - RESURSI
Vlada Milinković
Resurs je svaka supstanca, objekt ili faktor koji je organizmima potreban za njihov razvitak, rast i reprodukciju; izraz koji se upotrebljava kao sinonim za raspoloživa sredstva, vrednosti, zalihe i mogućnosti koje stoje na raspolaganju i mogu biti korišćene za realizaciju različitih programa; osnovna veština u socijalnom radu u zajednici jeste poznavanje postojećih resursa i njihovo aktiviranje... (izvodi iz nekih opštedostupnih definicija). U okviru ove programske celine realizovana će biti dela koja umetničkim sredstvima ukazuju na uzajamnost procesa (RE)KONEKCIJE i eksploatacije RESURSA, kao i dela bazirana na pitanjima koja se otvaraju u procesu korišćenja RESURSA: socijalnim, materijalnim, tehnološkim, moralnim, intelektualnim, ekološkim, egzistencijalnim, emotivnim... - iz domena pojedinačne ili šire društvene potrebe za (RE)KONEKCIJOM, a u oblastima sopstvenog interesovanja. Pitanje resursa, odnosno njihovih potencijala može se posmatrati i kroz prizmu potrebe za prevazilaženjem planetarno uspostavljenog korporativnog poretka i njegove potrošačke ideologije - zapostavljenih moralnih, socijalnih, kulturnih i prosvetnih aspekata života i, posledično, uspostavljenih brojnih naopakih merila vrednosti. Resurs je i kreativna, intelektualno-moralna i emotivna energija pojedinca...

TEMA E - NIŠTA BEZ MALO DRAME
Aleksandar Milosavljević

Dramaturgija u likovnoj umetnosti je dobrodošla, kao i likovna umetnost u dramaturgiji.
Re - konekcija
Re - animacija
Re - generacija
Re - valorizacija
Re - volucija

NIŠTA BEZ MALO DRAME.
TEMA F - PRIRODA–JEDINKA-DRUŠTVO
Mihailo Ristić

Sve stvari su povezane. Jedinka je deo društva, a jedinke i društvo su delovi prirode. No ipak, jedinke i društvo-kultura-civilizacija često se stavljaju u poziciju izdvojenosti od prirode ili čak teže da se stave iznad prirode… Budući da su jedinke i društvo delovi prirode u ovom  delu sunčevog sistema, to bi značilo da se i sama priroda sa svojim delovima nalazi u procesu preobražaja. Priroda sama, tokom vremena, zajedno sa svojim konstituitivnim delovima, iznalazi forme samousavršavanja koje mogu biti u funkciji njenog ukupnog razvoja/rasta/evolucije. Međutim, povremeno, prilikom ekstremnog otuđenja i samoizolacije, jedinke i društva mogu postati autodestruktivna. U kakvim se sve situacijama, preprekama i izazovima susreću razni akteri u tom procesu metamorfoze i suodnošavanja, neograničena i neiscrpna je tema umetničkog stvaralaštva. Sva tri pojma mogu biti inspirativna, bilo kao pojedinačne teme, ili kao međusobno povezani fenomeni. Ponekad težimo ka idealu ponovnog spajanja raznih fragmentisanih i otuđenih delova i aktera iz našeg okruženja ili na planetarnom nivou... tragamo za poboljšanjima, tragamo za smislom, težimo ka zajedništvu i REKONEKCIJI svih kreativnih impulsa... REKONEKCIJI prirode, jedinki i društva.

TEMA G - ISKORAK

Vladeta Stojić
Bunovni
Uspavani u gordosti
Sigurni, najsigurniji u ispravno
I nespremni... a već oluja, kovitlac
Zamišljeni, umišljeni
Zaljubljeni, ružičasti
Prezrele godine blaženstva
Samosvojni i samodovoljni
Ne samokritčni, da samouvereni
Umetnički neporecivi
Ne želeći iz uhljeblja
Čemu eksperiment, rizik inovacija, sučeljavanja?
Zašto izazov, nedoumice?
Predsednici, direktori, načelnici... čega, koga?
Ipak, Iskorak

 

 

Pretraga




Prijava na mailing listu

Unesite vašu e-mail adresu

Unesite kod

Nečitljiv kod? Generišite novi

Zašto se prijaviti?

Garancija privatnosti.