Izložba

: Bez naziva

Umetnički centar UB "Svetozar Marković"

Ran off to Drag in Art

Datum

09.02.2010.


Prikaz izabranih dela

: Bez naziva

: Bez naziva


Strana:  1   od 1
      

Prikaz svih dela

 

Lokacija

Bul. kralja Aleksandra 71

Opis

Izložba Dragana Dodig Pajković i Ranko Đanković

Dragana Pajković Dodig
Rođena 1968. godine u Beogradu. Diplomirala 1998. godine na odseku za slikarstvo, u klasi profesora, akademika Radomira Reljića. Bavi se likovnom i primenjenom umetnošću (dizajn). Član je ULUS-a od 1999. i u statusu je samostalnog umetnika. Živi i radi u Beogradu.

Nagrađena za video rad, Zlatnom medaljom ”Beograd” i otkupom rada Ministarstva za kulturu Republike Srbije.

Samostalne izložbe (izbor):
2009. -Multimedijalni projekat DAR, Galerija Magacin, Beograd
2004./05. -Izložba slika i video rad, DIGITALNO MORE - DIGITAL NO MORE, Galerija Stara kapetanija, Zemun; Galerija Niškog kulturnog centra; Galeriji Podrum, Novi Sad
2002. -Izložba NASTANJENOST, SVETLOST I PRIVIDI, Umjetnička galerija Velimir A. Leković, Bar
2001. -Projekat MORAL, performans Ne diraj u moj moral i moju etiku,
Galerija JU33, Beograd
2001. -Klub umjetnika, izložba slika PUKOTINE, Banja Luka
2000. -Izložba slika i akvarela, PUTEVI, PROLAZI, TRAGOVI, Galerija Paleta, KCB, Beograd
1999. -Izložba instalacije u prostoru, video rad PRIHETICHNOST, Kulturni centar Rex, Beograd

Polazište umetničkog mišljenja i uopšte suočavanje sa umetnošću Dragana Pajković Dodig vidi kao vrstu podloge kazivanja. Filozofski pojam bića (u duhovnom, misaonom i materijalnom smislu) je gotovo opsesivna tema njenih radova.

Njeno prvo polazište je često autobiografska intimna beleška, jedna egzistencijalna dimenzija prostora likovnog mišljenja. Asocijativno-apstraktne slike, body-art, performansi, audio-video instalacije i fotografije su materijalni tragovi procesa tog umetničkog mišljenja. Dejstvo slike ona razume i kao taktilno-čulnu senzaciju koja u svojim najvišim dometima lekovito okrepljuje i raduje posmatrača. Ona zato precizno bira i koristi sve one medije koji u datom trenutku najintenzivnije odgovaraju njenoj konkretnoj ideji, pružajući tako svim čulima istovremeno neposredni doživljaj.

Ranko Đanković
Rođen 1978. godine u Osijeku (Hrvatska). Apsolvent na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, odsek vajarstvo, klasa prof. Veljka Lalića. Živi i radi u Beogradu.

Grupne izložbe (izbor):
2009. - Perspektive 08, Novi Sad
2009. - Propozicija / Refleksija, galerija Umetničkog centra UBSM,
festival Raskršće, Valjevo – Beograd
2009. - Studenti u GSU, Smederevo
2008. - UMETNOST U GOETHE-ISTITUTU, izložba crteži studenata
Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu
2007. - nKA – REAL PERSENCE, Galerija Magacin, Kraljevića Marka 4, Beograd
2008. – 2007. – 2006.
- Izložba crteža i skulptura malog formata studenata Fakulteta likovnih
umetnosti iz Beograda, Galerija Doma omladine, Beograd
1999. - Portret kroz vreme, Narodni univerzitet Braća Stamenković, Beograd

Nagrade
2009 - Nagrada MMC ”LED ART” Art klinika.
2008. - Nagrada FLU ”Ilija Kolarević, vajar” povelja i plaketa.

O umetnosti Ranka Đankovića
U procesu mišljenja i nastajanja umetničkog rada umetnika Ranka Đankovića zapaža se jedan dualistički pristup.

Njegov rad se ne može razumeti samo kao pasivan predložak jedne materijalizovane forme, već upravo suprotno, umetnik svoj rad vidi kao suprotstavljene vektore sile, koji na kraju procesa mišljenja i materijalizacije samog rada za rezultat imaju sjedinjavanje i nastajanje jedne nove sile u prenesenom smislu.

Kjerkegardova definicija skoka u infinitum je načelo koje umetnik, kako sam kaže, najdublje oseća kao egzistencijalnu nužnost u svojoj umetnosti, što je istovremeno i paradoks jer je takav skok u realnom neostvariv i neuhvatljiv.

Osim o pitanju egzistenicijalne potrebe u procesu nastajanja rada Ranka Đankovića, možemo govoriti i o dva formalna elementa. Reč je o simetriji i o euritmiji kako to sam umetnik definiše. Euritmija, tj. Euritmika je zvuk koji se manifestuje kroz pokret. Taj element možda treba razumeti samo kao vizuelnu metaforu koja određuje stvaraoca u radu, a posmatrača u percepciji.

Na kraju, umetnik citira, a taj citat najslikovitije objašnjava njegove motive u umetnosti: ” bitisati samo u materijalističkom svetu je sušta nužnost - a cilj je dospeti do rascvetavanja mogućnosti, što ovisi samo o tebi. Ako si sasvim ispunjen, ako nije ništa ostalo u tebi što se trebalo rascvjetati, ako se svaka tvoja mogućnost ostvarila, ako je sve postalo aktivno, ako je svako tvoje sjeme isklijalo, ako se rascvjetavaš, samo tada možeš doživjeti blaženstvo, ekstazu života. Onaj odbačeni dio tebe, nesvjesni dio, može postati aktivan i kreativan samo ukoliko dodaš jednu novu dimenziju svom životu, dimenziju veselja, dimenziju igre. Meditacija nije neki zadatak koji treba uradititi da bi se postigao neki cilj, da bi se ostvario mir, blaženstvo,...već samo da bi se biće skrasilo u tom stanju, u stanju meditacije ”.

Danijela Nišavić

Pretraga

Izdvajamo

 

 

 Stalna postavka Arte Galerije

 

Sredidom


Nameštaj je važan faktor kod uređenja naših domova, ali nije i jedini. Vašem domu je potrebna individualna nota, a nju ne čini samo nameštaj.

Posetite nas i pronađite pored nameštaja i ideje za jednostavno i efikasno uređenje doma.

Imate konkretno pitanje? Pitajte našeg arhitektu! Dobićete konkretan odgovor za Vaš problem. Kliknite ovde

Nameštaj za Vaš dom - sredidom.com