Mileta Prodanović: Ravenna

Zoran Grebenarović: Stambeni blok

Mrđan Bajić: Flaša

Selena Vicković: Želja

Strana:  1   od 1

Kosančićev venac 19

Grupna izložba predstavnika Nove slike 80-tih sagledava opus umetnika iz perspektive tržišnog plasmana od vremena njihovog nastanka do danas - Nada Alavanja, Tahir Lušić, Vlada Nikolić i Mileta Prodanović, (Alter Imago), Vlasta Mikić i Milovan De Stil Marković (Žestoki), Mrđan Bajić, Selena Vicković, Slobodan Trajković, Peđa Nešković, Igor Stepančić i Zoran Grebenarović. Radovi iz postavke, koji do danas nisu ušli u sastav javnih i privatnih kolekcija, biće deo ekskluzivne novogodišnje prodajne ponude galerije.

Lidija Merenik (iz predgovora kataloga)

Bez ambicija da se bavi istorizacijom, rekapitualcijom, retrospekcijom ili vrednovanjem, ova izložba stavlja osamdesete "na prodaju" - ili barem ono što je od te umetnosti ostalo i što se moglo pronaći po ateljeima umetnika. Izložba je i dobra prilika da se podsetimo nekih od ključnih protagonista "novotalasne" scene "nove predstave-slike": činjenice da su mnogobrojni umetnici, bez obzira da li su prisutni na ovoj izložbi, označili metodološki i interpretativni "hod drugom stranom" beogradske vizuelne umetnosti tokom osamdesetih godina, unevši u umetnost tipično postmoderne postupke poput intertekstualnosti, parodije ili subverzije tradicionalističkih definicija roda, žanra, teme i sadržaja, ideologiju "doba sumnje", beskompromisni spoj elitne ("visoke") i popularne ("niske") kulture; onih koji su konačno doprineli narušavanju granica između kulture, kontrakulture i subkulture.
(...)
Danas je, kroz muzejske kolekcije, nemoguće konsekventno istražiti i prezentovati umetnost osamdesetih. O ovome govore muzejski inventari i statistike: nedosledni otkupi putem republičkih i gradskih "komisija" nisu bili od velike pomoći, jer nisu uspeli da zaokruže celine pojednih važnih epoha ili opusa srpske moderne umetnosti, ni umetnosti osamdesetih, posebno. Ostala dela iz osamdesetih rasuta su po malobrojnim privatnim kolekcijama. Radovi raseljenih umetnika izgubljeni su i zatureni tokom mnogobrojnih seoba. Programski osmišljena kolekcija bila bi težak zadatak, gotovo forenzički poduhvat - podrazumevala bi skupljanje krhotina jednog rasturenog sveta.