Izložba

Damjan Kovačević: Bez naziva

Ostale Manifestacije

Laureati, Galerija Haos

Datum

01.12.2011.


Prikaz izabranih dela

Damjan Kovačević: Bez naziva

Damjan Kovačević: Bez naziva

Damjan Kovačević: Bez naziva

Damjan Kovačević: Bez naziva


Strana:  1 | 2 | 3  ››  ›|   od 3
      

Prikaz svih dela

 

Lokacija

Opis

Asja Trbović, O Damjanu Kovačeviću

„Dajte mi tačku oslonca... i pomeriću svet“, govorio je Arhimed. Za tim centrom, tim uzemljenjem, referentnom tačkom, traga Damjan Kovačević u svom crtačkom promišljanju.

Crtež je težak, gotovo skulptoralan, sa mnoštvom asocijacija i reminiscencija. Ta crtačka “zasićenost” emotivno prati slojevitost dijaloga. Kroz mreže neovizantijskih pletenica kao dominantnog likovnog motiva, Damjan nas vodi kroz lavirint sadržaja i ličnih mentalnih proseca. Kako samo njegovi prepleti neodoljivo podsećaju na moždanu koru koja je, kako znamo, centar celokupne nervne i umne aktivnosti! Ali, kao što lavirint nema jedan put, već se perspektive konstantno menjaju zavisno od pravca koji smo izabrali, iščitavanje Damjanovog slikarstva je puno iznenađenja, dinamičnih i kompleksnih ikonografija, uz momente šarma, čak i crnog humora. On se igra s tehnikama, poetikama, senzibilitetima, istorijom umetnosti, mitologijom, politikom, egzistencijalističkim pitanjima.

Iz gotovo neartikulisanih masa izvire tek poneka ljudska ruka ili noga. Telo je ovde u odsustvu. Ono je zapravo sartrovsko „Biće po sebi“, apsurdno, bez mogućnosti, ni pasivno ni aktivno, masivno i nepokretno, determinisano datostima i/ili ograničenjima sveta oko nas. Damjanova datost je gotovo košmarna, puna zoomorfnih i antropomorfnih likova, detalja sa Direrovih i Učelovih dela, likova iz popularnih crtanih filmova,... i poručuje nam da je jedina sigurna univerzalija upravo ta datost, dok stvarna čovekova egzistencija podrazumeva prevazilaženje iste. Tu leži sav potencijal čovekovog nastajanja. U svesti, u „Biću za sebe“ i stalnom prevazilaženju datosti i „Bića po sebi“.

Ovu «borbu Bića» prate stilski dijalozi “Istoka” i “Zapada”, starog i novog, svetog i profanog. To je polje agona i izvorište emotivne snage ovih crteža. U vizantijskom ikonopisu i srednjovekovnoj umetnosti uopšte, Damjan vidi bogato nasleđe za istraživanje. Ta likovnost je njegovo “sigurno mesto”, dok moderni rečnik usvaja u koloritu, diskretno i odmereno. U dominantnoj, gotovo monohromatskoj paleti, živi kolorit se pojavljuje u detaljima dobijajući na taj način vibrantno svojstvo, karakter uzemljenja, i simbolični značaj nalik onom u Tarkrovskovom “Rubljovu”. Damjan smelo kombinuje stil ulične umetnosti, grafita i minucioznost srednjovekovne grafike, uz detalje senčenja sa vizantijskih fresaka. Linija je sigurna i jasna. Kao i Damjanova kompozicija koja je samo naizgled ekspresivna. Varka! Kompozicija je matematički odmerena i svaki detalj ima svoje unapred osmišljeno mesto, mesto putokaza kroz lavirint sadržaja i višeslojnih percepcija. A svaka nova veza među detaljima je novi izazovni prag-granica-stepenik u promišljanju, percepciji i unutarnjem razvoju.

Da, datost je košmarna, ali je u njoj koren naše akcije i promene. U dijalozima različitih motiva i stilova, i njihovim stalno novim kontekstima, počiva Damjanova dinamika njenog prevazilaženja. Ta dinamika je ujedno i “oslonac” za kojim traga.

Pretraga

Izdvajamo

 

 

 Stalna postavka Arte Galerije

 

Sredidom


Nameštaj je važan faktor kod uređenja naših domova, ali nije i jedini. Vašem domu je potrebna individualna nota, a nju ne čini samo nameštaj.

Posetite nas i pronađite pored nameštaja i ideje za jednostavno i efikasno uređenje doma.

Imate konkretno pitanje? Pitajte našeg arhitektu! Dobićete konkretan odgovor za Vaš problem. Kliknite ovde

Nameštaj za Vaš dom - sredidom.com