Prikaz izabranih dela

Mirjana Marinšek Nikolić: Bez naziva

Strana:  1   od 1

Prikaz svih dela

Lokacija

Opis

Izložba crteža Hodači i letači Mirjane Marinšek Nikolić će biti otvorena u Galeriji Istorijskog arhiva u Pančevu u ponedeljak 9. aprila u 19:00 časova i trajaće do 16. aprila.
Ova izložba predstavlja uzbudljiv likovni doživljaj kojim autor sugeriše vlastiti, kompleksan način otkrivanja i razumevanja sveta. Posmatrajući crtež kao samu srž likovnog izraza po kome se prepoznaje stvarno umeće i kreativnost umetnika, Mirjana Marinšek Nikolić slobodnim potezima linija, gotovo u jednom dahu, uspostavlja nevidljive misaone relacije. Kao krajnje senzibilan i kreativan stvaralac, svoja intimna osećanja pretače kroz naglašenu, nemirnu, liniju beležeći vlastita emotivna stanja. Crtež za nju predstavlja govor posebne vrste, svojevrsnu duhovnu igru u kojoj traga za izgubljenim unutrašnjim svetovima. Stvaranjem beskrajnih kombinacija linija i boja upusta se u stvaralačku avanturu kao večiti tragač u kome bogata umetnička praksa postaje jedinstven duhovni putokaz. Iako su motivi na njenim crtežima na prvi pogled prepoznatljivi, bilo da je reč o pticama ili portretima, prisutna je težnja ka asocijativnom i uzvišenom duhovnom stanju. Posedujući snažne stvaralačke impulse, autorka se upušta u maštovita likovna rešenja kombinujući klasični crtež u kome do izražaja dolazi slobodna, ekspresivna, linija kojom definiše oblike i naglašena struktura materijala ističući hrapavu ili kolaziranu papirnu podlogu. Snagom unutrašnjih sila, gubi se polako fizička, a sve više dobija duhovna orijentacija tako da jedna osnovna misao kao vodilja objedinjuje, zaokružuje, jednu problematiku. Razmišljajući o aktuelnoj situaciji u našem društvu, autorka u prenesenom, pomalo ironičnom, kontekstu ističe osnovnu misao kada kaže: Svetu su potrebni ''hodači i letači''.
(Tekst priredila: Radmila Kostić, viši kustos Galerije savremene umetnosti u Nišu)

Pretraga

Izdvajamo