Izložba

Milena Jeftić Ničeva Kostić: Restauracija sveta prirode

Ostale Manifestacije

Cvetanje

Datum

01.06.2006.


Prikaz izabranih dela

Milena Jeftić Ničeva Kostić: Restauracija sveta prirode

Milena Jeftić Ničeva Kostić: Restauracija sveta prirode

Milena Jeftić Ničeva Kostić: Restauracija sveta prirode

Milena Jeftić Ničeva Kostić: Restauracija sveta prirode


Strana:  1   od 1
      

Prikaz svih dela

 

Lokacija

Opis

Putovanje u slikane kompozicije velikih formata u, najmanje "20 000 poteza,,, ne odvija se za neki planetarni element kakav bi bio masivni okean, ili hemisfera sa svojstvima materijalne gustine, već medijski i temporalno kroz poteze kojima se obavlja restauracija sveta prirode. Proces rukopisne istrajnosti ne trpi od izvesnog simboličkog unosa: i to ne u formalnom smislu, već kroz nedoslovnu vizuru opažajnog i akcionog pristupa. Po veštini strastveno ponavljanje poteza, stapanje je fizičke akcije i emocionalne strukture posmatranja, definišući domašaj vlastite izražajnosti. Posmatrati pasaže u slikanoj površini isto tako je i pronaći deonice, kao i ritmove kolorističkih kontrasta. Istovremeno se i prepustiti, a što biva i najvažnije, energiji vidljivog opažanja tako sazdanih struktura. I najposle, razumeti da se pomnim gledanjem odvija i optičko i, svakako, osećajno izbavljenje od okolnosti društveno uredenog sveta.
Komunikacija osećanjima kroz slikanu kompoziciju makro odlomka pejzaža ili vegetacije, kroz svojevrsno imaginativno nadmašivanje dokumentarnosti elemenata deo je stvaranja nove slike prirode. Bilo je uputno postaviti se, i to danas, iz zahteva neizbežnosti istorijskog konteksta ka slikarskim prafascinacijama, za individualni prenos doživljaja prirode, čak i prema razdoblju ranih romantičara i osećaju uzvišenog poistovećenja u vizuri predstave. Međutim, igra sukoba u slikarstvu Milene JNK ponudila je optičku senzaciju treperave iskre u praćenju disciplinovane kontemplacije. Odnosom minimalne svedene energije stapanja svetlosti i tame određene su likovne tematizacije zadovoljstva, zasićenja i raskoši.
U obnovi ili korišćenju impresionističke razgradnje boja po svetlosti, uviđa se pred pogledom gledaoca optička zamka izrade: pitanje beskonačnosti dopire iz aluzivnih tragova organskog rasta, rascvetavanja i komplementarnosti unesenih boja. Ali ni izraz sentimenta nije udaljen u definisanju takvog autorskog identiteta. I poslednjih decenija, u tumačenju novijeg slikarstva, pitanje ženskog rukopisa i negovanog kreiranja kompozicionog utočišta određuje se kao impulsivna rehabilitacija vegetacijske prirode. Motivska središta za uživljavajuće približavanje tajanstvu prirode, istovremeno su i ispovedna distanca od društvenih zahteva. Jer, koncentrisani izbor na organski rast, cvetanje i svetlosne senzacije nad vegetacijom, u društvenom smislu postaje svojevrsna slikarska hronika kojom se teme pokretljivog života, i to kao fizičke činjenice, nameću u opažajnim odlikama umetničkog dela. Transcendentni pejzaž prenosa, ili snaga organskog traga koji bilo botanički ili geološki počiva u stanju zemlje, ali i vremena, nameću još jednu deonicu u odredenju ovog slikarstva. Postupka koji odoleva verbalnim oblicima, nudeći u svojoj optičkoj zapletenosti definiciju iskustva. Najčešće svedene na liričnost iz niza uvećanih povezanih detalja, slike su tako definicije epskih poprišta, po veličini formata ali pre svega po intenzitetu unesenosti, izražavajući vizuelnu, likovnu i fizički opažajnu angažovanost pred pogledima, kao i pred tumačenjem. Površina rekreirane, motivske floralne pozadine ima paradoks svog stapanja, bivajući istovremeno stecište za otkrivanja svih asocijativnih mogućnosti. I kao da se prostor i umetnički uneseno vreme u izradi poteza i stihijski okreće ka svetu u kome smo učesnici i svedoci vlastitih stanja u sudbini vremena uznemirenosti.
Hipnotički planovi u prizorima Mileninog slikarstva upućuju na zaustavljenu energiju takvog iskustva. Energiju koja se svakako, kao i svaka aktivna uspomena, pa bilo kroz refleks svetlosti, naziranje zemlje ili vegetacijskih oblika života, kroz njenu izražajnost nikako ne može drukčije dosegnuti.
Nikola Šujica

Pretraga

Izdvajamo

 

 

 Stalna postavka Arte Galerije

 

Sredidom


Nameštaj je važan faktor kod uređenja naših domova, ali nije i jedini. Vašem domu je potrebna individualna nota, a nju ne čini samo nameštaj.

Posetite nas i pronađite pored nameštaja i ideje za jednostavno i efikasno uređenje doma.

Imate konkretno pitanje? Pitajte našeg arhitektu! Dobićete konkretan odgovor za Vaš problem. Kliknite ovde

Nameštaj za Vaš dom - sredidom.com