Izložba

Ljiljana Dragović: Evgenije Onjegin, Narodno pozorište u Beogradu

Galerija Fenix

LJILJANA DRAGOVIĆ - „OD SKICE DO PREDSTAVE“

Datum

13.04.2010.


Prikaz izabranih dela

Ljiljana Dragović: Film

Ljiljana Dragović: Film

Ljiljana Dragović: Evgenije Onjegin, Narodno pozorište u Beogradu

Ljiljana Dragović: Moć sudbine, Narodno pozorište u Beogradu


Strana:  1 | 2 | 3  ››  ›|   od 3
      

Prikaz svih dela

 

Lokacija

Tadeuša Košćuška 28

Opis

Ime Ljiljane Dragović, kostimografa osobenog, izvornog stilskog izraza, već pet decenija vezuje se za mnoge uspešne kreacije u oblasti pozorišta, filma i televizije. Njen potpis kao autora kostima možemo pročitati na preko tri stotine pozorišnih lista (dramski, operski i baletski komadi), kako u beogradskim teatrima (Narodno pozorište, Atelje 212, Teatar poezije, Savremeno, Beogradsko dramsko, Jugoslovensko dramsko, Zvezdara teatar, Boško Buha...) tako i širom Srbije i Crne Gore, kao i na prostorima bivše Jugoslavije. U Narodnom pozorištu radila je pune 42 godine. U okviru filmske umetnosti potpisala je kostime za dvanaest filmova, među kojima su Dorotej i Kosovski boj, za koje je dobila Zlatnu arenu na Pulskom festivalu. Na televiziji je bila kostimograf u preko sto pedeset emisija, što iz dramskog, što iz kulturno zabavnog programa.
Za svoj rad u oblasti kostimografije Ljiljana Dragović dobila je mnogobrojne nagrade i pohvale. Od 18 nagrada i priznanja spomenućemo samo neke: Dve Sterijine (1992 i 2001), Nagradu za životno delo (1996) nekoliko godišnjih nagrada Narodnog pozorišta i mnoge druge. U svom radnom veku, Ljiljana Dragović se dosta angažovala i u oblasti mode, radila je jedan kraći period kao modni kreator, oblačila je mnoge naše estradne umetnike za njihove nastupe, učesnike na prvomajskim paradama i sletovima povodom Dana mladosti, kao i protagoniste raznih svečanih Akademija.
Njeni radovi bili su predstavljeni na više od deset izložbi u Beogradu, Novom Sadu i Pragu, a o njenim radovima napisano je preko 450 bibliografskih jedinica. Muzej pozorišne umetnosti Srbije, 2008. godine objavio je knjigu Mirjane Odavić pod nazivom „Ljiljana Dragović – Kostimograf u teatru“.
Kao profesor angažovana je na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu, od 2001-2007. godine na predmetima „Scenski kostim“ i „Istorija kostima“ edukujući sa nesputanom energijom nove mlade kostimografe.


„Vreme i strpljenje je, međutim, od Ljiljaninog talenta uobličilo prepoznatljivog umetnika koji u kulturi Beograda ima svoj ograđeni prostor. U tom prostoru sada se školuju mladi likovni pozorišni umetnici. Svilenu nit njenog upornog i dugotrajnog napora ona će utkati u njihovu budućnost sa neposustalom energijom.“
Bora Popović

„Kostim nije samo parčce krpe, nego refleks psihologije ličnosti koja ga nosi. Zato uvek naglašavam da se kostimograf ne bavi samo vremenom nego i psihologijom ličnosti!“
„Čarolije predstave nema ako ne postoje odgovarajući kostimi na osnovu kojih se prepoznaju epoha, društveni odnosi i kulturne prilike u kojima se predstava odigrava. Bez njih ne postoji ni zaokružena priča o liku, pa zato glumci vrlo često govore da je kostim njihova >druga koža<.“
Ljiljana Dragović

„Pozorište iscrpljuje, ali i usrećuje. Mislim da kada bih morala da biram, ponovo bih izabrala pozorište, iako sam svesna da mi je rad na sve novim i novim projektima, oduzeo mnogo vremena i uvek sam bila u petoj brzini. Malo je vremena bilo za išta drugo, a mnogo stvari koje su me veoma zanimale. Na svu sreću uvek sam imala ogromnu energiju i mogla sam za dan da uradim mnogo više nego drugi. I danas, ne nedostaje mi energija koja mi je data, i ja je obilato trošim!“
Ljiljana Dragović

„Kostimi su prvo što publika vidi kad počne predstava, a poslednje mesto imaju u kritičkim pristupima, napisala je, ne bez gorčine, u jednom svom eseju, poznata američka kostimografkinja, Dierdre Klensi (Deirdre Clancy). Ta gorka, očigledno planetarna, činjenica srećom nema presudni uticaj na istinsko majstorstvo umetnika kao što su, na primer, Deirdre Klensi ili Ljiljana Dragović.“
„U predstavama Ljiljane Dragović, kostimografska celina, podjednako kao i svaka sitnica u njenom okviru, nose izrazit autorski pečat umetnice, majstora potpune, akcione kostimografije u kojoj nema narcisoidne proizvoljnosti, niti ičeg isprazno revijalnog. Njena potpuna posvećenost istraživanju, rešenjima, procesu izrade, i zaokruživanju celine, najsličnija je postupku kompozitora. I ona je, u trenucima komponovanja svoje kostimske partiture, uronjena u njeno nastajanje, sa strašću zaverenika, žarom devojčice i koncentracijom naučnika. Zato su kostimi iz njene majstorske radionice daleko iznad skromne ambicije da budu adekvatni, mera njihove vrednosti nije u tome koliko su poslužili, već u opsegu sopstvene estetske diskurzivnosti. Po tome treba da se prepoznaje i ceni pravi majstor.“
Vida Ognjenović

Pretraga

Izdvajamo

 

 

 Stalna postavka Arte Galerije

 

Sredidom


Nameštaj je važan faktor kod uređenja naših domova, ali nije i jedini. Vašem domu je potrebna individualna nota, a nju ne čini samo nameštaj.

Posetite nas i pronađite pored nameštaja i ideje za jednostavno i efikasno uređenje doma.

Imate konkretno pitanje? Pitajte našeg arhitektu! Dobićete konkretan odgovor za Vaš problem. Kliknite ovde

Nameštaj za Vaš dom - sredidom.com