Marko Musović: Bez naziva

Marko Musović: Bez naziva

Marko Musović:

Marko Musović: Bez naziva

Strana:  1 | 2  ››  ›|   od 2

Požeška 83a

Marko Musović je diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1983. godine. Član je udruženja likovnih umjetnika Crne Gore i udruženja likovnih umjetnika Hrvatske. Školsku 1988/89 proveo kao stipendista Španske vlade na Akademiji San Fernando u Madridu. Radi kao profesor slikarstva na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju.Izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. U Galeriji 73 će se predstaviti kolažima, akrilicima i oprostorenim slikama.

Crnogorski umetnik, slikar srednje generacije, Marko Musović uspeva da harmonizuje i simbolizuje lične sklonosti sa zahtevima svog vremena. Šta je to, zapravo, što njegovo delo čini jedinstvenim i posebnim unutar formalno-problemskih pitanja koja karakterišu umetničku scenu? Odgovor možemo naći u analizi radova kojima se Marko Musović predstavlja u Galeriji ’73.

Njegovi kolaži nemaju literarnu odrednicu ili narativnu potku koja ima svoju priču, već se artikulišu pojmom bez naziva koji ukazuje na spontanost kreativnog postupka, a ne oslanjanje na prethodno definisane idejne postulate. Njegova interesovanja za komuniciranje slike u novim uslovima usmeravaju ga prema energetskim, čulnim i plastičnim vrednostima koje se javljaju u permanentnom procesu dekonstrukcije i rekonstrukcije odabranog materijala, a koje umetnik artikuliše, integriše i formuliše u nove smisaone i vizuelne, optičke konstrukcije. Klasičnom tehnikom i minucioznošću minijaturiste, slaže i lepi isečene delove modnih ili reklamnih fotografija u odgovarajuće plastične celine, čija mozaičnost i integrisanost raznorodnih elemenata i motiva koegzistira osobenom logikom umetnikove fantazmatike.

U realizaciji kolaža, Musović je koristio materijal sa dva otpada. Metalni otpad koji nalazi u ambijentalnom okruženju i prezentuje ga u formi fotografije i drugi, papirni otpad kojeg je sam umetnik napravio reciklirajući novine i modne časopise.Pored plastičnih struktura, boja je osnovni pokretač gradjenja kolaža Marka Musovića. Dok je kolorit novinskih isečaka inenzivan, na metalnim predmetima je smiren, gotovo monohroman.

Modernističkom samosvešću, u neobuzdanom naporu igre i otkrivanja, Musović vremenom dolazi do jedinstvenog personalnog iskaza, do „oprostorene slike“, zapravo interferencije medija slikarstva i skulpture. Inventivno i višeznačenjski slika ulazi ulazi u prostor, pretrpevši jedinstvenu transformaciju i dekonstrukciju, te tako izrasta u nov realitet.

Musović koristi unutrašnji jezik umetnosti. On nije sklon ni velikim temama ni porukama, a naročito ako one sadrže narativnu komponentu. Kod njega nikada nije egzistirala potreba za podignutom retorikom. Njegovi slikarski objekti nastali su kao rezultat prefinjene duhovne kombinacije, dugog promišljanja, sa isključivim estetskim smislom.
Izložbu će otvoriti istoričarka umetnosti Rajka Bosković.

Organiztori izložbe Zavod za međunarodnu, naučnu, prosvjetno-kulturnu i tehničku saradnju Crne Gore, Galerija ’73.
Koordinator projekta Slavica Perović, samostalni savetnik za kulturu u ZAMTES-u.