Marina Popović:

Marina Popović:

Marina Popović:

Marina Popović:

Strana:  1 | 2  ››  ›|   od 2

Požeška 83a

Marina Popović je rođena 1976.godine u Beogradu. Magistrirala je slikarstvo na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 2000. godine u klasi prof. Milana Blanuše. Od 2004. godine radi kao asistent na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, Interdisciplinarne doktorske studije na grupi za teoriju umetnosti i medija Univerziteta umetnosti u Beogradu završava 2009. godine. Učestvovala je na brojnim likovnim kolonijama i grupnim i individualnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Dobitnica je nagrade za asamblaž – III međunarodna izložba „Kolaža i Asamblaža“ Memorijal Jovan Marković Kameni.

Stephanie Grünberger (Yas Berg) je rođena 1981. godine u Klagenfurtu (Austrija). Studirala istoriju umetnosti na Univerzitetu u Beču. Pohađala časove plesa, glume, muzike i pevanja. Bavi se slikarstvom, žurnalistikom, pozorištem. 2001. godine učestvovala u međunarodnoj letnjoj umetničkoj akademiji u Salcburgu. 2008. godine diplomirala je pozorišnu, filmsku umetnost i medije na Univerzitetu u Beču. Učestvovala na brojnim likovnim kolonijama i izložbama u Austriji. Potiče iz srpske plemićke porodice Stratimirović. Prvi put izlaže u zemlji svojih predaka.

U Galeriji ’73 imamo priliku da vidimo uporednu izložbenu prezentaciju dva umetnička opusa umetnice Yas Berg iz Beča i Marine Popović iz Beograda. Reč je o interakcijskom odnosu dva zasebna umetnička koncepta, dve zasebne vizuelne filozofije i poetike, dva zasebna ekspresionistička senzibiliteta.

Marina Popović nam umesto analitičkih, minimalističkih i racionalističkih predstava kojima se najčešće razrađuje filozfija slikarske ravnine, nudi uzbudljive i jasno senzibilizirane nanose boja, ekspresivnost i osećajnost... Iz takve konstitucije i izgleda njene apstrakcijske slike – posmatraču se na jedan specifičan način upućuju određene angažovane napomene! Značenje boje, gesta, brutalnog isecanja pikturalnog tkiva, tek naznačena potreba konstruktivnosti, ustanovljenje i izlaganje slike u prirodi/pejzažu te usvojena rady made filozofija - nameće mnoštvo principa, mogućih značenja u jednom prozirnom vremenu, u vremenu krize i dugotrajne tranzicije – kojima je moguće prevazići osećanje ugroženosti...

Yas Berg svoju sliku gradi slojevito, pri tom kombinujući postupke (specifikum je „voskarenje“ slike), sedimentirajući bojene slojeve i gestove na površini platna, aplicirajući razne neslikarske materijale (papir, tekstil, aluminijumske folije...) koji se pretvaraju u novi likovni podatak u slici.

Slikarstvo Yas Berg je sposobno da nas „upozna“ sa svojom autorkom, sa njenim ljudskim i umetničkim karakterom. Istovremeno, pred ovim slikama možemo govoriti o snažnom, univerzalnom pikturalnom jeziku, o autentičnom slikarstvu zasnovanom na modernističkim principima i karakteristikama, o umetnosti koja na jedan poletan i potentan način učestvuje u aktuelnim zbivanja i fenomena sveta i vremena u kome živimo.

Slike Yas Berg i Marine Popović nam pričaju dve priče. One korespondiraju jer su tako slične. One nas uzbuđuju – jer su tako različite...
Izložbu će otvoriti Nj.E. gospodin ambasador Klemens Koja.

Radno vreme Galerije '73: 10 do 20 časova