Bogdan Prica: Bez naziva

Bogdan Prica: Bez naziva

Strana:  1 | 2 | 3  ››  ›|   od 3

Takovska 20

Impuls

Kolažna tehnika

Zajednički imenitelj najnovije serije radova Bate Price čini osnova formirana od listova starih časopisa i knjiga čiji aranžman već stvara gustu strukturalnu, ali i značenjsku teksturu koja se nadograđuje likovnim postupcima. Takva osnova određuje dalje smernice, a tekstualni predlošci podstiču na asocijativno vezivanje za budući motiv kolaža.
Takođe, oni daju i prvi formalni sloj koji prouzrokuje potpuno drugačiji pristup i odnos u poređenju s belinom papira ili platna. Patina starih, požutelih listova, složenih i mozaički uklopljenih u osnovu za rad, sama po sebi poseduje likovnost koja kao da je unapred odredila dalji postupak, nametnula svedenost, odmerenost I jezgrovitost crtačkog, slikarskog ili kolažnog nanosa. Bata Prica takvim postupcima prati osnovu na kojoj se likovni slojevi superponiraju, stapaju, i prožimaju u koherentnu vizuelnu strukturu.

Motivi

U dosadašnjem radu Bata Prica je motive za radove nalazio najčešće kroz istraživanje i analizu različitih modela iz sveta umetnosti, posebno moderne umetnosti koja mu je služila kao neiscrpna baza podataka, materijal za “recikliranje” i preispitivanje ideja i postupaka umetnika. U najnovijoj seriji, pored referenci iz sveta umetnosti, u vidokrug i fokus autoru ulaze sve više i predmeti iz neposrednog životnog okruženja koji izazivaju različite emocionalne reakcije i kriju lične priče. Predmeti poput dečijih igračaka, hrana kao što je kriška lubenice, ili pak bube odnosno bacili, čine dominantne motive izdvojene u tematske celine. Plišani meda i druge igračke, “pozajmljene” od dece prijatelja “portretisane” su poput pop ikona. Njihova karakterizacija i psiohologizacija i pridavanje gotovo ljudskih atributa, prenosi dečija osećanja prema plišanim prijateljima kojima daju imena, tretiraju ih kao živa bića, i s kojima idu na spavanje. Kriška lubenice, čest element slikarskih kompozicija, posebno motiva mrtve prirode kroz istoriju umetnosti, iskorišćena je kao predložak za brojne kolorističke varijacije u maniru pop arta. S druge strane, crno-bela opcija istog motiva daje drugačiju likovnost gde ritam koštica kriške prati ritam slova na listovima osnove stavljajući akcenat na igru osnovnih geometrizovanih elemenata. Konačno, bacil, I njegovo umnožavanje, otkriva averziju, čak i strahove indukuvane preživljenim bolestima.

„Filtrirani“ impuls
Zoran Erić

U dosadašnjem radu primarni stvaralački impuls kod Bate Price dolazio je spontano i ispoljavan je u hedonističkom činu slikanja, doslikavanja i preslikavanja, borbi u samom polju slike kao likovnoj areni. Pri tome je fascinacija primerima iz moderne umetnosti stvarala neposredno referentno polje koje navodi slikarski nerv ka ponovnom građenju i razgrađivanju datih modela. Poslednja serija radova, međutim, pokazuje da je taj impuls usmeren ka preispitivanju šireg korpusa tema, ideja i emocionalinih odnosa, ali i ka intimnijim doživljajima iz autorove neposredne blizine. Pri tome, ispoljena je i potreba da se bazični slikarski impuls prati i oplemenjuje. Zato je kombinovanje različitih likovnih postupaka dovelo do pravog balansa i harmonije, do rafiniranog i “filtriranog” impulsa.

Biografija

Rođen u Beogradu 1967. godine. Studirao u Beču tokom 1988-89. godine na Vebster univerzitetu i u Londonu 1995-96. godine na odseku za fotografiju. Izlaže samostalno od 1996. godine, a izražava se osim kroz fotografiju i u slikarskom mediju. Izlagao je u mnogim alternativnim/ javnim prostorima.