Aktuelno

Vesko Gagović: Benetton geometric
21.05.2022. - 03.06.2022.

Vesko Gagović: Benetton geometric


Otvaranje izložbe "Benetton geometric" Veska Gagovića, zakazano je za subotu, 21. maja, u 19h. Galerija B2, Balkanska 2. Beograd.

 

Benetton geometric


    Galerija B2 u okviru teme proširenog polja narednom izložbom umetnika Veska Gagovića osvrće se na temu američkih minimalista po kojoj sličnost pre zajedničkog iskustva ne postojiu. Da slika, umetnički objekt, nije unutrašnja nužnost, već javna kulturna stvar. Otuda se likovna kompozicija ne gradi u cilju ravnoteže ili kontrasta... već se uspostavlja logikom ređanja. Kao što se ređaju dani u životu tako se kod minimalista ređaju trake ili koncentrični krugovi. Slikarev motiv nije predmet ili pejsaž već proces rada. Kako je umetnik Donald Džad istakao da je ređaje upravo način na koji ćemo otkriti svet kakav zaista jeste i na osnovu toga, istom tom svetu, dati oblik.

Otvaranje izložbe "Benetton geometric" zakazano je za subotu, 21.5. u 19h.  

"Eksponate na izložbi u Galeriji B2 Gagović je izveo za vreme nedavnog boravka u Beogradu, što znači da predstavljaju njegovu poslednju slikarsku produkciju. Primenjuje tehniku slikanja akrilom na platnima identičnih kvadratnih formata, prema unapred zasnovanom rasporedu horizontalnih, vertikalnih i dijagonalnih formalnih jedinica, postižući time bogate vizuelne utiske složenih geometrijskih struktura u čistim industrijskim bojama. Slike izvodi direktno na podlogama platna, bez prethodnih pripremnih studija na hartiji. To upućuje na vremenski produženi proces rada u koji se umetnik unosi vođen neizvesnošću i zadovoljstvom obavljanja slikarskog procesa. Izbegava improvizaciju, ali slikarski proces ne svodi na rutinsku tehničku operaciju. Završni izgled slike nudi se kao raskošno vizuelno polje strogih i pravilnih geometrijskih oblika međusobno ravnopravnih statusa, lišenih razlika između centralnih i perifernih zona slike. Svaka od različitih jedinica u celini strukture jednakog je značaja u odnosu na susednu, nagoveštavajući potencijalnu mogućnost daljeg širenja kompozicione situacije izvan zadatih fizičkih granica slikane površine. Činjenica da su izvedene manuelnim postupkom u klasičnim slikarskim sredstvima boje na platnu, dakle mimo upotrebe novih tehnoloških medija, čini se kao da ovim slikama pridaje mimo upotrebe novih tehnoloških medija, čini se kao da ovim slikama pridaje osobine nasleđa modernističke geometrijske apstrakcije. Ali to nipošto nije posredi, štaviše zbog svog prevashodno mentalnog karaktera u pitanju je slikarstvo koje podrazumeva saznanje i tekovine konceptualne umetnosti. Za umetnika samog, prema njegovoj sopstvenoj tvrdnji, od najbitnije je važnosti sam proces slikanja, uzbuženje koje mu taj proces nudi i donosi. Najbitnije mu je dakle, osećanje intezivnog duhovnog raspoloženja dok na slici radi, dok slika pod njegovim rukama i telom, pred njegovim očima nastaje, kako bi isto takvo zadovoljstvo gledanja ponudio svima koji su završenu sliku spremni i voljni da pomno posmatraju i nakon toga ponesu i sačuvaju u produženom i naknadnom pamćenju."
Ješa Denegri u predgovoru kataloga

Vesko Gagović je rođen 1963. godine u Nikšiću. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu 1988. godine, gde je 1991. godine završio postdiplomske studije slikarstva.

 

objavljeno16.05.2022.

Pretraga




Prijava na mail listu

Unesite vašu e-mail adresu

Unesite kod

Nečitljiv kod? Generišite novi

Zašto se prijaviti?

Garancija privatnosti.