Kalendar dešavanja  ::   19.12.2014.

Rat i plakat 1914 - 1918
01.12.2014. - 31.01.2015.

Rat i plakat 1914 - 1918


U Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu do kraja januara 2015. godine je izložba "Rat i plakat: 1914-1918." koju je organizovao Institut za istoriju oglašavanja u saradnji sa Muzejom primenjene umetnosti.

 

Autor izložbe je Vladimir Čeh, kustos izložbe Slobodan Jovanović, a dizajner
vizuelnog identitea izložbe Slavimir Stojanović.



Izložba se sastoji iz tri dela: "Plakat u svetu", "Srbija na plakatu" i "Plakat u Srbiji". Na više od dve stotine plakata na panoima i oko pet stotina na velikim televizijskim ekranima prikazano je kako su iste teme bile saopštavane u različitim kulturama, za ostvarenje različitih ciljeva, kako se poruka za istu temu menjala u toku samog rata, kakav je ton imao tekst poruke i kakvu je emociju izazivala slika. Ovi plakati iz vremena Velikog rata, distribuirani su u petnaestak zemalja na četiri kontinenta (Amerika, Evropa, Azija, Australija).



Plakati su bili jedini svima dostupan masovni medij u periodu Prvog svetskog rata. Na izložbi su plakati posmatrani kao istorijski dokumenti, bez ulaženja u vrednovanje ideja koje promovišu, sa političkog, vojnog, društvenog ili nacionalnog aspekta, ističući, pre svega,  komunikacionu poruku koju nose tekst i ilustracija. Pomoću plakata se vršila mobilizacija, obaveštavalo o ratnim događajima, sakupljala se pomoć, apelovalo se na štednju. Posebno su interesantni plakati koji pozivaju na pomoć Srbiji i način kako je Srbija prikazana na plakatima ratnih protivnika, a kako na plakatima saveznika.



Replike plakata obezbeđene su iz Imperial War Muzeja u Londonu, The Library of Congress u Vašingtonu, Museum of Contemporary History of Russia u Moskvi, Colorado College u Kolorado Springsu, Narodne biblioteke Srbije, Arhiva Srbije i Muzeja Vojvodine, uz podršku Ambasade Austrije, Francuske i Velike Britanije u Beogradu.



Izložba "Rat i plakat: 1914-1918." u MPU je interaktivna, gde savremena tehnologija ima zadatak da osavremeni ovaj stari medij i približi ga novim generacijama. Postoji program  za komunikaciju sa plakatima na mobilnim
telefonima, dok drugi program omogućava da se plakati gledaju sa ulice, tako što prolaznik ispred ekrana lista plakate bez daljinskog upravljača, koristeći samo sopstvenu ruku. Knjiga utisaka je takođe digitalna, beleži fotografiju i utisak posetioca uz pomoć ekrana osetljivog na dodir.

 

objavljeno01.12.2014.

Pretraga




Prijava na mail listu

Unesite vašu e-mail adresu

Unesite kod

Nečitljiv kod? Generišite novi

Zašto se prijaviti?

Garancija privatnosti.