„Još je Pol Sezan rekao da je Klod Mone bio, samo oko’,jer je imao moć opažanja svetlosnih tonova koje je razlagao na osnovne boje, izučavao igru koju proizvode, dezintegrisao formu i materiju. Iz palete je odstranio teške i neprozirne boje i koristio samo čiste i svetle, ređao ih jednu pored druge i postizao treperenje.
Ipak, ono što je važnije od celog tog proseca jeste činjenica da je impresionizam nastao zahvaljujući fotografiji koja je preuzela ulogu klasičnog slikarstva, posebno kada je reč o portretima. Mone je razumeo proces nastanka fotografije i prvi, pre Vorhola, pokušao da imitira rad te mašine. Prvo, želeo je da sliku uradi brzo kako bi, baš kao i fotograf, zaustavio prizor. Drugo, uveo je postupak ponavljanja ,snimka‘ što je takođe osobina fotografskog rada. Treće, bukvalno je imitirao fotografsku ne oštrinu, što je Žorž Sera kasnije razradio u poentilizmu koji je bio potpuna imitacija ,zrna’ koje postoji u strukturi fotografije.“ (Autor)
Izložba „(Foto)impresionizam“ Petra Jončića jeste pokušaj da se nizom operacija koje imitiraju rad Kloda Monea mašina pretvori u slikarsku četkicu. Korišćen je ostetljiviji film kako bi „zrno“ ličilo na poentilizam, snimci su nastali u prirodi kako bi zabeležili isključivo svetlost i igru boja u duhu impresionista. Fokus je uvek bio na drugom planu, ponekada i udaljenoj tački perspektive, kako bi prvi plan, najčešće raznobojno lišće, bilo neoštro zahvaljujući velikom otvoru blende. Toje imitacija slikarskog poteza, spontanog, slučajnog i neplaniranog. Urađeno je oko 100 snimaka, analognim fotoaparatom (Nakon F-301) sa teleobjektivom 135 mm, a odabrane su samo one najbliže idejama „moneizma“.
Petar Jončić, novinar i filmski kritičar, pisao je za Dnevni telegraf, a filmske kritike i eseje objavljivao je u Književnom listu, časopisu Reč, Domusu, Zlatnoj gredi, Evropi, časopisu OK, 3+4, TFT-u i emitovao u Hronici Radio Beograda 3. Objavio je knjige Filmski jezik Želimira Žilnika (SKC, 2002, nagrada Dušan Stojanović za najbolju studiju o filmu) i Neki drugi film (Laguna, 2014)
Član je redakcije kulture RTV Studio B od 1998.godine. Bio je urednik emisije „Kocka“ i saradnik dokumentarnog programa. Fotografijom se bavi od kraja osamdesetih.