Aktuelno

Milan Stašević: Užitak u nedostatku
18.06.2015. - 06.07.2015.

Milan Stašević: Užitak u nedostatku


U Prodajnoj galeriji Beograd u četvrtak, 18. juna u 19. sati otvara se samostalna izložba radova autora Milana Staševića, pod nazivom, "Užitak u nedostatku". Izložba traje do 6. jula, 2015. godine.

 

Minimalističke i do krajnjih granica svedene forme najnovijih radova Milana Staševića nastale slikanjem u preparaturi  logičan su nastavak autorovog višedecenijskog slikarskog istraživanja. Uprkos formalnoj bliskosti,  ove slike na platnu velikih formata, u svojoj suštini ne pripadaju polju apstraktne umetnosti, s obzirom da nisu nastale iz redukcionističkih postupaka i apstrahovanja likova, figura, znakova ili bilo kog drugog sadržaja iz realnosti. Postupak je ovde upravo suprotan – polazište je samo platno koje se sa više slojeva preparira a potom postaje produkt  oslobođenog  gesta iz koga nastaju  sedimentne  strukture kao arhetipski tragovi kolektivne memorije, ali i lične portage za smislom u svojevrsnoj arhivi davno iščezlih događaja.
Milan Stašević (1946) je diplomirao i magistrirao slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Predavao je kao redovni profesor  na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Dobitnik je brojnih značajnih nagrada i priznanja za svoje grafičke i  slikarske radove .

                                     
U preklapanju raznorodnih utisaka nakratko iščezava linearni vremenski tok,  relativnost prostora biva potvrđena, a pogled se iz beskraja vratio slici. Slici i jednostavnosti koja treba da bude osvojena svakim novim pokušajem. Bez suvišnih detalja, gotovo uniformno kadrirane  slike Milana Staševića sa prizorima zaustavljenim u pokretu,  skreću paznju na stanje mirovanja, neophodno za otkrivanje kretanja u životu neprestano prisutnom na Zemlji.                                         
Imaginarno putovanje se nastavlja uslovljeno specifičnom i određenom logikom, tako da su sada pred nama gotovo bele slike začudnih tačkastih reljefa, pod zajedničkim nazivom “Užitak u nedostatku”. Nevidljivi pokret u kadriranom prizoru pretvorio se u sliku koja pulsira iznutra, tako da veliki pravougaoni okviri sugerišu apstrakni ritam i istovremeno,  ostavljaju prostor za „ užitak”  i odsustvo svake naracije ili opisa.
Tamne tačkice na ovim  reljefnim prostanstvima, iako oslikane, ostavljaju utisak otvora ili kanala kojima „slika diše”, živi i obraća nam se svojom jedinstvenom pojavom. Kao da pulsira, da se širi i skuplja pred našim očima, prikriva tajanstveni svet koji samo treba da nagovesti svoje prisustvo.

Dragica Vuković, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)

 

objavljeno15.06.2015.

Pretraga




objavljenoOstale aktuelnosti

Prijava na mail listu

Unesite vašu e-mail adresu

Unesite kod

Nečitljiv kod? Generišite novi

Zašto se prijaviti?

Garancija privatnosti.