Izložbenu postavku u galeriji ŠTAB čine dva segmenta:
1. URANIJUMSKE KIŠE
(slike i crteži nastali tokom 2014/15.god.)
Slike su velikih formata, 180x130cm i 180x160cm, akrilik na PVC platnu . Crteži su rađeni tehnikom graviranja na plastificiranom limu, bojeni asfaltnim lakom i grafičkom bojom, dimenzija 25x20cm i 20x20cm.
Ono što se nalazi na mojim slikama i crtežima, predstavlja vizuelni izraz onoga o čemu intenzivno, intimno razmišljam. Možda moj rad ima upozoravajući karakter? Ne znam. On se, svakako, oslanja na kolektivno iskustvo zla i rušilačkog impulsa u čoveku i ljudskog stradanja u prošlosti, naročito u 20.veku, ali prvenstveno na iskustvo stradanja koje smo ovde, na lokalnim prostorima ne tako davno iskusili i posvedočili na pragu 21. veka, a svedočimo i dalje. Uranijumske kiše su padale tada u Japanu, a padaju i sada, ovde. Događaji koji su aktuelni na svetskoj sceni, nedvosmisleno pokazuju koliko je pogrešan i tragičan put koji pojedinci biraju u ime čovečanstva. Bacanje atomskih bombi polovinom prošlog veka predstavlja simboličan trenutak čovekovog prekoračenja granica Života i zadiranja duboko u polje Smrti, a da pri tome ne gospodari ni jednom od tih sfera! Čovečanstvo je tragična kombinacija moći i neznanja!
2. BREAKING NEWS
( serija crteža nastala u periodu 2012/13.god.)
Crteži su rađeni crnom akrilnom bojom i olovkom na platnu
Dimenzija 80x60cm i 40x30cm
Seriju crteža "Breaking news" započeo sam podstaknut razmišljanjem o fascinantnoj i zastrašujućoj kombinaciji moći medija i destruktivnog impulsa u čoveku. Gledajući izveštaje na "BBC", "CNN"o nemirima širom planete, ratnim žarištima na istoku i demonstracijama punim nasilja na zapadu, kao i skorašnjim ličnim iskustvom koje delim sa ljudima ovog podneblja, dobio sam želju da sve te slike koje se u vestima najavljuju kao "BREAKING NEWS" i koje nam se serviraju dokumentarno, sirovo i brutalno, prenesem na platno i transformišem ih u jednu umetničku formu, dajući im na taj način dodatnu dimenziju umetničkog promišljanja i aktivnosti duha... dimenziju koja bi trebalo da posmatrača prenese u određeno raspoloženje i ubaci ga u svojevrsni vrtlog zapitanosti, razmišljanja i samoposmatranja.
U tom smislu, scena koja izdvojena kao detalj stvarnosti biva stavljena u kontekst umetničkog izraza, mora da sadrži određen simbolički smisao, koji nam personifikuje sliku celine; sliku koja zbog svoje složenosti i višeslojnosti ponekad nadilazi našu moć sagledavanja. Manipulacija medijima dovodi do toga da se "čovek pretvara u ono što gleda" putem npr. nasilnih sadržaja; ali prisustvo istih sadržaja u umetnosti ima svrhu duhovnog
uzdizanja posmatrača, neku vrstu "katarzičnog" dejstva i neutralizacije istih poriva u njemu samom.
Marko Stajić je rođen 16. 10. 1978. godine u Vranju.
Srednju umetničku školu "Đorđe Krstić" završio u Nišu 1998. godine, a zatim studirao slikarstvo na FLU u Prištini.
Sa grupom umetnika mlađe generacije, 2012.godine u Beogradu osnovao umetničku grupu C4 čiji su članovi: Vuk Vučković, Aleksandar V. Branković, Miloš Đorđević, Aleksandar Todorović i Milan Nenezić.
Član ULUPUDS- sa statusom samostalnog umetnika. Živi i radi u Beogradu.
Nagrade:
Najbolji portret na konkursu karikatura ''Pjer'' - 2010.
Galerija Progres, Beograd
Izlagao na devet samostalnih i preko trideset kolektivnih izložbi.
objavljeno21.05.2015.