Irena Kuzmanović (1989) diplomirala je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu na odseku Primenjeno slikarstvo 2012. kao student generacije. Na istom fakultetu magistrirala je 2015.  Postavka u Prodajnoj galeriji ,,Beograd”  je njena treća samostalna izložba. Autorka se u svom radu bavi fenomenima sećanja, identiteta i protoka vremena. Osovinu izložbe ,,Dog Days”  čini centralni rad koji govori o iskustvu prolaznosti, a zamišljen je kao rolna filma velikog formata  postavljena da slobodno stoji u prostoru. Korespondentne replike velikih egzistencijalističkih preokupacija, pojedinačni radovi u tehnici akvarela,  oživljavaju  teme poput  svakodnevice, individualnih sećanja i opipljivih prisustva. 
U centralnom radu izložbe pod nazivom  Prolaznost  autorka konstruiše  životni ciklus preuzimanjem amaterskih porodičnih fotografija i  kombinovanjem u novonastale celine, gde se portreti  bliskih srodnika i prijatelja transformišu u neidentifikovane  ličnosti  neodređene  socijalne ili bilo kakve druge pripadnosti. Iskustvo prolaznosti  u formi lične genealogije pojavljuje se u svojstvu metafore kolektivnog. Fotografije nisu prenesene u medij akvarela direktno i doslovno već se događaji rekonstruišu, poput montažnih postupaka,  na osnovu više pojedinačnih prizora. Život od rođenja do smrti  prikazan na rolni papira dugačkoj 9 m zamišljenoj da visi u slobodnom prostoru,  nedvosmisleno upućuje na simulaciju pokretnih slika  filmske trake. Grupni prizori su koncipirani kao sekvence i  obrazuju vizuelni kolaž koji se sagledava  kao celina.   Ipak, ova koliko imaginarna toliko i moguća mapa životnog ciklusa ne sastoji se od linearnog   prikaza već predstavlja  zbir ključnih ili prelomnih događaja. Zamišljene  kao metafore unutrašnjeg života, figure gotovo lebde u ispražnjenim prostorima, izmeštene iz prvobitnog okruženja. Taj totalni, istovremeni prikaz oličava pojavljivanje i nestajanje, igru prisustva i odsustva u fragmentima akumuliranog vremena.  To poigravanje još je eksplicitnije u radu ,,S(c)ene”  gde su prikazane scene igre sa psom grupisane i formulisane poput  kadrova u sukcesiji  kao direktna aluzija na filmske strategije. 
                                         
               Sanja Todosijević, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)

