Najnoviju postavku Dragane Stanaćev Puača (1957) u Prodajnoj galeriji ,,Beograd” čine crteži velikih dimenzija u formi diptiha iz ciklusa Rue Cabanis. U središtu ovog umetničkog rada je, kao i u prethodnim ciklusima nastalim poslednjih godina, istraživanje arhitekture i njenih fenomena, mnogoznačna pojavnost prizora ispražnjenog prostora, dok se polazišta za ove interpretacije nalaze u literarnim izvorima. Složeno arhitektonsko zdanje kompleksa Bolnice svete Ane, psihijatriske ustanove u Ulici Kabani u Parizu, poslužilo je kao pretekst za dalju razradu istorijskih, mitoloških i simboličkih potencijala ovih toponima u istovremeno ekspresivnim i disciplinovano građenim kompozicionim strukturama.
Kompozicija Dragane Stanaćev Puača opšte uzev, opravdava uočavanje umetničkog dela - nastalog u zamahu, u postupku i predanosti - kao medijuma koji oslobađa utopijsko viđenje subjekta.
Model neiskazive slike sa sintaksom i pripovešću likovne kompozicije, sklopljen je tim procesom u diptihe: nastale u vijugavo asociranoj primeni crvene i crne eksplozivne boje postajući niz parabola o otelovljenju svakodnevne bespoštedne borbe. Meduzina energija i vijugavi zmijoliki pravac ciklusa Rue Cabanis su i deo kompozicionog suočenja sa užasom, bliskog po nastojanju koje je kroz ilustracije slikovitog jezika Danteovog Pakla, evropskom nasleđu svojim crtačkim laviranim deonicama dočarao i Sandro Boticelli.
Vrlozi kakve je umetnica ostvarivala svojim poznatim brižljivim arhitektoničkim pružanjima asociranih likovnih kompozicija - paviljonima, odmorištima, kulama i kristalizacijama – deo je otimanja od fatalnosti realnog života, dinamizacija preispitivanja prirode smrti, duševnih talasa, ali jednako i ispunjenja i traganja za protivtežama. Za razliku od istorijskih simbolističkih rešenja, ciklusi intenzivnog vijugavog i zgusnutog likovnog zamaha na pravcu su skrivene ispovesti. Naslućena i dijabolički podvučena za umetnicu, moguće prepričana povest o ulici, inicijaciji i opasnosti oblikovana je moguće i kao refleksija iz literature ali i kao predstava tuđeg iskustva.
Nikola Šuica, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)