Ana Marković je rođena 1984. godine u Beogradu. Završila je master studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2014. godine, u klasi profesora Gordana Nikolića. Školsku 2012-13. godinu provela je usavršavajući se na Univerzitetu primenjenih umetnosti u Beču, u klasi profesorke Johane Kandl. Od 2003. do 2005. studirala je na Višoj školi likovnih i primenjenih umetnosti u Beogradu.
Ana Marković je 2011. nagrađena na Bijenalu studentskog crteža Srbije. Stipendista je letnje škole Traunkirhen u Austriji, a 2014. je bila na rezidencijalnom programu Glo’art u Belgiji. Autorka je učestvovala na više grupnih izložbi u Srbiji i Austriji, kao i na nekoliko radionica u Austriji i Švajcarskoj. Ovo je njena četvrta samostalna izložba.
U radovima slikarke Ane Marković dijalog medija, slikarstva i fotografije, vidljiv je u poetičnom poigravanju njenog autentičnog likovnog jezika sa pažljivim beleženjem efemernog, fiksiranjem trenutka i njegovim dokumentovanjem. Izložba "Pejzaži u pokretu" predstavlja seriju radova, baziranu na fotografskim zapisima nastalim kao rezultat istraživanja započetih 2010. godine.
U svom idejnom konceptu autorka inicira pitanje koliko je doživljaj i odnos savremenog čoveka prema prirodi/pejzažu danas promenjen. Poredeći ga sa arkadijskim, idiličnim pejzažima starih holandskih majstora, ona ispituje njegovu poziciju u sadašnjem vremenu i svojim ostvarenjima pruža mogući odgovor.
Dominantni krupni plan slike posmatrača uvodi u prostor, a duga ekspozicija fotografskog predloška doprinosi otkrivanju nove strukture materije i zamrznutih sekvenci pokreta prirode nedokučivih ljudskom oku. Ulice, putevi,
prizori grada i arhitektonski objekti postaju scenografija, a multiplikovano svetlosno/zvučno strujanje subjekt na koji je stavljen fokus u njenim kadriranim prikazima. Meki prelazi između formi čine tanani, dimni zastor; ta maglovita, mistična atmosfera na slikama referiše rihterovski (Gerhard Richter) pristup delu i akcentuje odnos i prisustvo realnog i imaginarnog. U tonirani kolorit naglašeni difuzni svetlosni zraci unose ritam i njihovo kapilarno protezanje energetskih impulsa pruža jasnu aluziju na prisustvo života. Pastelna paleta dinamičnom prizoru daje pomalo lirsku notu, a autorkino ekspeditivno beleženje trenutka foto-aparatom biva notirano širokim potezima četke u tehnici akrila i ulja na platnu.
Ovaj savremeni urbani pejzaž satkan od obrisa duge ekspozicije implicitno upućuje na komunikaciju, međuljudske relacije, socijalne mreže, brzi protok informacija i vremena. Od tematskih do idejnih rešenja, slike/pejzaži Ane Marković postaju mesto susreta, sublimacije, prostora prošlosti i tekovina budućnosti.
Jelena Gagić