Exhibition

: iz serije Jastucici za igle (Dnevni vudu)

48. Oktobarski salon

48. Oktobarski salon

Date

29.09.2007.


Works

Snežana Arnautović: Prostori bola

Vuk Vidor: Every Little Piece of Your Life Will Add ...

Uroš Đurić: Iggy & I

Petar Mirković: CR 2 (City Reflection 2)


Page:  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7  ››  ›|   from 19
      

Overview

 

Location

Knez Mihailova 6/I

Description

Koncept izložbe 48. Oktobarskog salona, Beograd 2007.

Ovogodišnja međunarodna izložba 48. Oktobarskog salona prezentuje umetničku poruku, koja označava novi stav i novu orijentaciju umetnika u epohi radikalizacije globalnih konflikata između političkih sistema, religija, ideologija i sociokulturnih vrednosnih struktura. Iznenađujuće i emocionalno tangirajuće približavanje malim realnostima, neposrednim sociokulturnim konstelacijama i mikro-komunikativnim relacijama iziskuje jednu antihijerarhijsku, antimonumentalističku, profinjenu i intimnu, empatičnu i skromnu umetničku praksu, koja se koncentriše na umetničko kreiranje novih situacija i na procese senzibilizacije. Ovde je reč o profinjenoj, prolaznoj, poetskoj mikronaraciji, koja izražava ličnu uključenost u neposrednu umetničku realnost i senzibilnu empatiju i ujedno iznova određuje lokalizaciju umetničke prakse u zgusnutoj raznovrsnosti sveukupnih društvenih procesa.

Mikronarativi su pokušaj da se umetnička praksa iznova definiše u mnoštvu kompleksnih sociokulturnih situacija, pri čemu one sa svojom fragmentarnom, spontanom, antiteleološkom, tolerantnom, otvorenom i senzibilnom prijemčivošću reflektuju tipično post-utopističko stanje naše savremene epohe i nude jedan nov, verodostojan i skroman način čitanja.

Uglađenost, fleksibilnost i empatija su momenti jedne nove strategije poetske skromnosti, kojom se opažaju i vrednuju neposredne male realnosti. Značajnim za savremenu umetničku praksu se smatraju upravo oni umetnici, koji u središte svog rada stavljaju te nijanse i intimnosti, neposredne realnosti i senzibilne pojedinosti i time doprinose intenziviranju empatije.

Kako se čini, ova empatija i poetska otvorenost prema dotičnim profinjenim, antropološkim konstelacijama predstavlja samorazumljivo, intimno približavanje malim realnostima, interesovanje za kontekstualnost neposrednih mikrozajednica, empatično opažanje situacionog značaja i osobenosti, zaranjanje u dotičnu raznoliku, konkretnu, pojedinačnu ali neuopštenu mikrokulturnu šikaru, koja nosi obeležja posebnih entiteta i konstelacija, ali i principijelnu specifičnost nove „mikronaracije“. U ovim „mikronarativima“ povezuju se snovi i projekcije psihe, kao i lično doživljene i kulturno naučene situacije, neposredne male realnosti i socijalnokulturni simulakrum.

Ova rekontekstualizacija umetničke prakse u višeslojnim, protivurečnim kulturnoistorijskim procesima, ali i čulna, pitoreskna opredmećenost referencijalnosti posredstvom metaforičnih i alegoričnih sistema znakova smeštaju rad savremenog umetnika u skromne, intimne i neposredne male realnosti, u kojima kulturne metafore postoje samo kao limitirana, relativizirajuća naznaka izvesnih demonumentarizirajućih formi patosa i alegorija. Kako izgleda, ovaj stav nove intimnosti, senzibiliteta i skepse prema monolitnim, utopističkim, opštevažećim ideologijama, kao i otvorenost i tolerancija prema malim realnostima neumanjivih, kompleksnih konstelacija, posebno je u Srbiji i u srednjoj i istočnoj Evropi uopšte, krajnje relevantan, pa čak i hrabar.

Izložba Mikronarativi podeljena je u dva dela. Prvi, najveći deo Iskušenja malih realnosit – Mikro-zajednice predstavlja internacionalne umetnike srednje i mlađe generacije, koji se suočavaju sa problematikom kreiranja novih antropoloških konstelacija i mikrokomunitativnih situacija. Upadljivo je veliki broj umetnica u ovom delu, što možda ukazuje na to da nova umetnost naše epohe ispoljava poseban afinitet prema mikrokomunitativnoj senzibilnosti, empatiji i emocionalnom angažmanu, odnosno sklonost ka blagom, intimnom, profinjenom ophođenju sa malim realnostima i kao takva pokazuje možda jedan izvesni antimonumentalistički, ženski entitet.

Drugi deo nosi naslov Urbana raskršća – Njujork, Pariz, Seul. U ovom delu predstavljamo umetnike iz tri metropole sa tri različita kontinenta, koje se često vrednuju kao reference umetničkih strategija mlađih generacija. Tri velegrada reprezentuju i tri različite kulturne tradicije i društvene organizacione sisteme, koje prihvataju mnogi umetnici u današnjoj globalnoj kulturi i sve više ih prenose u druge kulturne centre.


Lorand Heđi



Kalendar dešavanja

Prostori otvoreni svakog dana, osim ponedeljkom, 12:00 – 20:00

Muzej 25. maj – Muzej istorije Jugoslavije, Botićeva 6
29. septembra 2007, u 19 sati Svečano otvaranje i dodela nagrada 48. Oktobarskog salona


Kuća legata, Knez Mihailova 46

Javno kupatilo Beograd, Cara Dušana 45
• Petak, 5. 10. u 19 sati – performans Snežane Arnautović Prostori bola
• Petak, 12. 10. od 20 do 24 sata BREAK CORE PARTY - LUKATOYBOY - Noise concert/ Johnny Live Torture - Ambiental transformation of Nenad Rackovic

Kulturni centar Beograda
Likovna galerija, Knez Mihailova 6
Galerija Artget, Trg Republike 5/I
Beogradski izlog, Knez Mihailova 6

Javni prostori – plato ispred Kulturnog centra Beograda
ugao ulica Braće Jugovića i Studentskog trga

Tokom septembra i oktobra na različitim lokacijama u Beogradu i drugim mestima odigraće se hepeninzi grupe ŠKART Moje kuvarice u kojima će učestvovati muške vezilje i mešoviti ansambl PRRROB:A .

Search

Izdvajamo

 

 

 Stalna postavka Arte Galerije

 

Sredidom


Nameštaj je važan faktor kod uređenja naših domova, ali nije i jedini. Vašem domu je potrebna individualna nota, a nju ne čini samo nameštaj.

Posetite nas i pronađite pored nameštaja i ideje za jednostavno i efikasno uređenje doma.

Imate konkretno pitanje? Pitajte našeg arhitektu! Dobićete konkretan odgovor za Vaš problem. Kliknite ovde

Nameštaj za Vaš dom - sredidom.com